Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

szkolenie

Wycena wartości przedsiębiorstw w praktyce

Biznesowe i finansowe aspekty akwizycji firm

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Istnieje szereg metod wyceny przedsiębiorstwa, ale bezkrytyczne ich stosowanie niejednokrotnie prowadzi do zdumiewających, a nawet niedorzecznych rezultatów. Bezkrytyczne stosowanie modeli finansowych prowadzi do nieracjonalnych decyzji biznesowych.

Ile naprawdę warta jest firma? Jaka cena nie odstraszy potencjalnego inwestora? Ile można zapłacić za przejmowane przedsiębiorstwo i odzyskać wartość inwestycji bez ryzyka? Oprócz stosowania formuł matematycznych warto oprzeć się dodatkowo o przesłanki biznesowe związane z szacowaniem wartości przedsiębiorstw.

  • zarządy i właściciele średnich i dużych firm,
  • dyrektorzy finansowi i główni księgowi,
  • doradcy i konsultanci biznesu,
  • controllerzy finansowi i biznesowi.

Uczestnicy szkolenia wyposażeni zostaną w zestaw praktycznych narzędzi, które umożliwią dokonanie wstępnej wyceny wartości przedsiębiorstwa nawet osobom bez specjalistycznego przygotowania. W trakcie interaktywnych zajęć warsztatowych omawiane będą studia przypadków, transakcje na polskim rynku.

Dodatkowo, każdy uczestnik szkolenia otrzyma w prezencie ważną książkę Grahama Kenny Strategia dywersyfikacji - wzrost poprzez zróżnicowanie. Więcej o autorze i książce oraz recenzja dostępne poniżej w sekcji Materiały do pobrania.

1. Strategie wzrostu przedsiębiorstw, czyli biznesowe przesłanki akwizycji

  • Wzrost organiczny versus wzrost zewnętrzny
  • Strategie wzrostu niskiego, średniego i wysokiego ryzyka - macierz Ansoffa
  • Metodyka oceny atrakcyjności przedsiębiorstw
  • Identyfikacja i ocena możliwych efektów synergii
  • Ryzyka i zagrożenia związane z procesem akwizycji przedsiębiorstw

2. Rynkowe metody wyceny przedsiębiorstw

  • metoda porównawcza
  • metoda mnożnika rynkowego oraz cenowo-dochodowego
  • Ocena przydatności i adekwatności metod rynkowych wobec różnych typów przedsiębiorstw
  • Wycena przedsiębiorstw osiągających straty
  • Wycena przedsięwzięć biznesowych „nowej ekonomii”
  • Przydatność wycen giełdowych w okresie turbulencji

3. Majątkowe metody wyceny przedsiębiorstw

  • metoda oparta o wartość księgową firmy
  • metoda odtworzeniowa
  • metoda likwidacyjna
  • Ocena przydatności i adekwatności metod majątkowych wobec różnych typów przedsiębiorstw

4. Dochodowa metoda wyceny przedsiębiorstwa

  • Analiza struktury wzoru DCF
  • Kryteria adekwatności metody DCF w procesie wyceny przedsiębiorstw
  • Wskazówki praktyczne dotyczące wyceny DCF
  • Dyskusja, sesja konsultacyjna, Q&A
Zapytaj

Zobacz również