Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

Konferencja

Współpraca z Chinami

Jak osiągać zyski na najbardziej prężnym rynku świata

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

W 2011 r. Chiny stały się drugą po USA gospodarką świata, wyprzedzając Japonię. Prognozy zakładają,
że w ciągu najbliższych lat przegonią Stany. Już teraz zajmują czołowe miejsce na liście największych eksporterów świata. Chiny to także największy partner handlowy Polski w Azji, zarówno pod względem wartości wymiany handlowej ogółem, jak i wielkości importu. Import z Chin wzrósł w ostatnich pięciu latach ponad dwukrotnie.

Zapraszamy:

  • osoby prowadzące działalność gospodarczą, właścicieli firm,
  • przedstawicieli zarządu i członków rad nadzorczych,
  • dyrektorów zarządzających,
  • dyrektorów finansowych i głównych księgowych,
  • wszystkie osoby zainteresowane współpracą z partnerami na rynku chińskim.

Tematyka konferencji koncentruje się na specyfice rynku chińskiego. Wykładowcy przyjrzą się szczegółowo możliwości rozpoczęcia importu z Państwa Środka, technikom poszukiwania odpowiednich partnerów biznesowych oraz podstawowym zasadom biznesu. Na podstawie długoletniej praktyki wykładowców omówione zostaną sposoby transportu towarów z Chińskiej Republiki Ludowej, wyjaśnione kwestie celne i problemy związane z kontrolą jakość towarów. Skupimy się również na zapewnieniu bezpieczeństwa finansowego w transakcjach handlowych.

DZIEŃ I:

BLOK I: PRZED NAWIĄZANIEM WSPÓŁPRACY

  1. Od czego zacząć przygodę z Państwem Środka
    • Wsparcie ze strony polskich władz
    • Organizacje wspierające handel z Państwem Środka
    • Chińskie instytucje wspierające wymianę handlową
    • Targi handlowe i organizacje branżowe
    • Hotel, wiza, ubezpieczenie
  1. Wybór odpowiedniego kontrahenta - na co szczególnie zwrócić uwagę. Czy potrzebny jest pośrednik?
  2. Import towarów z Chin. Od wyboru dostawcy, poprzez kontrolę zamówienia, do momentu rozliczenia.

 

BLOK II: CHIŃSKIE UWARUNKOWANIA KULTUROWE

1. Protokół dyplomatyczny

  • precedencja, organizowanie i przyjmowanie delegacji azjatyckich
  • etykieta savoir-vivre
  • organizacja spotkań i wizyt zagranicznych (przygotowanie merytoryczne, organizacyjno-protokolarne)
  • logistyka wizyty (transport, zakwaterowanie, infrastruktura)

2. Protokół dyplomatyczny a różnice kulturowe

  • Główne cechy cywilizacji chińskiej
  • Chińskie style komunikacji -€“ mowa pośrednia i mowa bezpośrednia. Rola kontekstu wypowiedzi
  • Definicja świata przeciętnego Chińczyka. Ujęcie społeczne i psychologiczne
  • Obcokrajowiec w Chinach -“ jak jest postrzegany, jakie są oczekiwania wobec niego
  • Różnice regionalne w Chinach - klan, grupa, rodzina, kolektywne społeczeństwo, status, hierarchia, zachowanie twarzy, guanxi,tematy tabu w Chinach
  • Zwyczaje biznesowe w Chinach - etyka zachowania

 

BLOK III: Współpraca handlowa z Chinami - procedury celno - skarbowe oraz transfer towarów

 

Dzień II

BLOK IV: KOOPERACJA PRODUKCYJNA Z CHIŃSKIMI PRZEDSIĘBIORCAMI

  1. Uwarunkowania prowadzenia biznesu w Chinach
    • specyfika rynku chińskiego i czynniki sukcesu
    • branżowe ograniczenia swobody gospodarczej
  2. Formy prawne funkcjonowania na rynku chińskim

  • Joint Venture z chińskim partnerem
    • z większościowym udziałem chińskiego partnera
    • z większościowym udziałem zagranicznego partnera
  • spółka będąca w 100% własnością kapitału zagranicznego (WFOE)
  • przedstawicielstwo handlowe w Azji
  • rejestracja przedsiębiorstwa za granicą
  • spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i spółka zależna
  1. Schemat rozliczeń z partnerami chińskimi
  • regulacje celne na rynku ChRL
  • system rozliczeń na rynku chińskim
  • sprawdzenie wiarygodności partnera – dostęp do danych finansowych

BLOK V: ASPEKTY PRAWNE

  1. Rozstrzyganie sporów, windykacja należności
  • podpisywanie umów
  • rozstrzygnięcia polubowne
  • sądy powszechne i arbitrażowe
  1. Umowy
  • jak zapobiegać nieuczciwości ze strony chińskiego partnera
  • redagowanie oraz sprawdzenie poprawności umów
  • umowa o zachowaniu poufności (NDA)
  • umowa o świadczeniu usług
  • składanie zamówienia,
  • umowa JV
  • umowa sprzedaży i dystrybucji
  1. Praktyczny wymiar prawa intelektualnego w Chinach
  • jak zarejestrować logo, znak towarowy
Zapytaj

Zobacz również

Forum

5. Forum Nowoczesnego Controllingu

Skuteczny controlling - rentowne przedsiębiorstwo. Koszty - oszczędności - optymalizacje

Szczegóły
warsztaty praktyczne

Excel w sprzedaży

Plany, budżety, analizy, wizualizacja danych

Szczegóły