Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

szkolenie

Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa

Nowe obowiązki informacyjne wynikające z Ustawy o PRAWACH KONSUMENTA z 30 maja 2014r.

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

30 maja 2014 roku Parlament zakończył prace nad Ustawą o prawach konsumenta.

Radykalne regulacje i nowe obowiązki przedsiębiorców wchodzą w życie już 25 grudnia! Jeśli nie zdążyliście Państwo zapoznać się ze zmianami przygotowanymi przez ustawodawcę przed świętami, to początek nowego roku to dobry czas, aby prześledzić aktualny stan prawny.

Zapraszamy na szkolenie, po którym bez trudu wdrożą Państwo nowe regulacje prawne w praktykę przedsiębiorstwa.

Szkolenie przygotowane jest z myślą o właścicielach oraz pracownikach firm, w których występuje zawieranie umów poza lokalem przedsiębiorstwa (przez telefon, w sieci, przez akwizytora) specjalistach do spraw marketingu, handlowcach, oraz osobach planujących rozpoczęcie e-biznesu.

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób prawidłowo skonstruować regulamin sprzedaży, jakie klauzule uważa się za niedozwolone, w jaki sposób są one rejestrowane. Wykładowca zaprezentuje wytyczne dotyczące nakładania kar za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów oraz aktualne trendy w orzecznictwie UOKiK oraz SOKiK. Omówi także możliwości zawarcia ugody z Prezesem UOKiK i dzięki temu uniknięcia kary pieniężnej.

 

  1. Zasada zawierania umów i ich ograniczenia:
    1. swoboda umów
    2. akty prawne dotyczące sprzedaży i świadczenie usług, w tym sprzedaży przez Internet
  2. Konsument – regulacje prawne dotyczące konsumentów
  3. Sprzedaż:
    1. Umowa sprzedaży – pojęcie
    2. Strony umowy sprzedaży
    3. Sprzedaż konsumencka – nowe regulacje
    4. Rękojmia i gwarancja
  4. Usługi:
    1. Rodzaje usług
    2. Świadczenie usług przez Internet
  5. Co w każdym regulaminie znajdować się musi:
    1. zakres świadczonych usług,
    2. sposób postępowania reklamacyjnego,
    3. warunki sprzedaży produktów,
    4. warunki świadczenia usług on-line
    5. uprawnienie do zwrotu towarów
  6. Ochrona danych osobowych:
    1. Ustawa o ochronie danych osobowych.
    2. Obowiązek rejestracji danych osobowych.
  7. Przesłanki uznania klauzuli za niedozwoloną:
    1. czym jest klauzula niedozwolona,
    2. wskazówki, jak unikać klauzul niedozwolonych,
    3. zapisy alternatywne,
  8. Rejestr klauzul niedozwolonych:
    1. charakter rejestru klauzul niedozwolonych,
    2. aktualna lista klauzul,
    3. jak ustalić, dlaczego klauzula trafiła do rejestru?
  9. Jak się bronić przed pozwem
  10. Postępowanie przed UOKiK:
    1. uprawnienia Prezesa UOKiK w sprawie kontroli
    2. postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów (ZIK)
    3. rodzaje rozstrzygnięć Prezesa UOKiK
    4. ugoda w podstępowaniu przed UOKiK
    5. koszty postępowania przed Prezesem UOKiK,
    6. najważniejsze orzeczenia
    7. klauzule niedozwolone a pozwy zbiorowe – analiza przypadku.
Zapytaj

Zobacz również

warsztaty praktyczne

Excel w sprzedaży

Plany, budżety, analizy, wizualizacja danych

Szczegóły
e-kurs mailowy

Excel sprzedażowy

Skuteczne raportowanie wspomagające decyzje handlowe

Szczegóły