Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

warsztaty praktyczne

Sales Manager's Boot Camp

Warsztaty dla menadżerów sprzedaży

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj
  • Nie chcesz tracić kolejnych trzech miesięcy na szkolenie pracownika, który nigdy nie osiągnie wysokich wyników w sprzedaży?
  • Chcesz zbudować zespół handlowców, który bez problemu osiągnie wyznaczone cele i zrealizuje plan sprzedażowy?
  • Chcesz się zabezpieczyć na wypadek odejścia najlepszego handlowca, aby wraz z nim nie stracić najlepszych klientów?
  • Chcesz otrzymać sprawdzone rozwiązania, poparte wieloletnim doświadczeniem prelegentów w rozsądnej cenie?

Jeżeli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiedziałeś „TAK”, zgłoś swój udział w warsztatach przygotowanych przez zespół redakcyjny magazynu „Szef Sprzedaży”.

  • dyrektorzy handlowi i sprzedaży
  • menedżerowie sprzedaży
  • kierownicy zespołów handlowych
  • team leaderzy
  • Nauczysz się, jak wśród wielu kandydatów rozpoznać gwiazdę sprzedaży
  • Zbudujesz zespół handlowców, który nie tylko osiągnie wyznaczone cele, ale będzie w stanie sam się motywować do podwyższenia wyników
  • Poznasz sposoby motywowania pracowników wykorzystywane w działach sprzedażowych w najlepszych polskich firmach
  • Dowiesz się, jak wyznaczać cele handlowcom, aby były realne do osiągnięcia, motywowały i zapewniały wzrost sprzedaży
  • Rozstrzygniesz, jaka forma umowy z handlowcem w przypadku Twojej firmy będzie najkorzystniejsza

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?

  • Gwarancja jakości – nad programem i przebiegiem warsztatów czuwa zespół redakcyjny magazynu „Szef Sprzedaży”
  • Doświadczeni prelegenci z wymiernymi sukcesami – nie interesują nas pomysły, które dobrze wyglądają na papierze, ale nigdy nie zostały sprawdzone w praktyce, dlatego współpracujemy wyłącznie z trenerami, którzy swoją wiedzę opierają na wieloletnim doświadczeniu
  • Połączenie teorii z praktyką – każdy warsztat przeprowadzany jest wg schematu: wiedza praktyczna + ćwiczenia + konsultacje z prelegentem
  • Zestaw materiałów szkoleniowych – każdy uczestnik otrzyma pakiet materiałów omawiających najważniejsze punkty warsztatów
  • Certyfikat ukończenia Sales Manager’s Boot Camp poparty renomą i autorytetem magazynu „Szef Sprzedaży” wypracowanym przez wiele lat obecności na rynku

UWAGA:

Istnieje mozliwość wzięcia udziału w pojedynczych warsztatach

Warszawa

Warsztat 1

Warsztat 2

Warsztat 3

Warsztat 4

 

Poznań

Warsztat 1

Warsztat 2

Warsztat 3

Warsztat 4

 

 

Warsztat 1: Rekrutacja i selekcja kandydatów na gwiazdy sprzedaży

  1. Planowanie procesu rekrutacji
  • Jak określić profil idealnego kandydata w zależności od wymagań i specyfiki pracy? – profil oczekiwań wobec przyszłego pracownika
  • W jaki sposób zredagować ogłoszenie o pracę, aby przyciągnąć najlepszych? – przykłady
  • Jakich zapisów unikać w ogłoszeniach, aby uniknąć dużej liczby przypadkowych aplikacji?
  • Jak skutecznie dotrzeć do kandydatów wykorzystując portale społecznościowe?

Ćwiczenie: redagowanie ogłoszenia o pracę na podstawie profilu oczekiwań wobec przyszłego pracownika

  1. Selekcja kandydatów
  • Weryfikacja aplikacji - na co zwrócić uwagę oraz jak analizować CV kandydata, w tym interpretować przerwy i zmiany w przebiegu kariery zawodowej?
  • Co warto wyjaśnić w trakcie wywiadu rekrutacyjnego i jakie pytania zadać, aby dobrze poznać kandydata i przedwcześnie go nie przekreślić ?
  • Metody selekcji, które najlepiej sprawdzą się w rekrutacji handlowców, w tym Assessment Center i 360’
  • Analiza najczęściej popełnianych błędów w procesie rekrutacji i selekcji przez osoby rekrutujące

Ćwiczenie: opracowanie listy pytań do kandydata na „gwiazdę sprzedaży” zgodnie z profilem oczekiwań

  1. Szef sprzedaży jako pracodawca
  • Jaki rodzaj umowy jest najkorzystniejszy z punktu widzenia pracodawcy? – prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika wynikające z umowy-zlecenie, umowy o dzieło, kontraktu, umowy o pracę i działalności gospodarczej
  • Jakie dokumenty, oprócz umowy, należy podpisać z pracownikiem, aby PIP nie miał zastrzeżeń podczas kontroli?
  • Jakie kwestie lepiej uregulować w umowie o pracę, a jakie w regulaminie wynagrodzenia?
  • Zakaz konkurencji – kiedy i na jakich zasadach pracodawca może z niego skorzystać?

Ćwiczenie: analiza niedozwolonych zapisów w umowach o pracę

  1. Panel konsultacyjny
  • Podczas panelu prelegent odpowie na pytania uczestników

Warsztat 2: Efektywny system wynagradzania i motywowania handlowców

  1. Wynagradzenie handlowców
  • Jak wybrać optymalny system wynagradzania handlowców, który zwiększy motywację i nie wpłynie negatywnie na rentowność firmy – wady i zalety systemów wynagradzania wykorzystywanych w działach sprzedaży
  • Na jakie czynniki zwrócić uwagę przed ustaleniem systemu premiowego? – najczęściej popełniane błędy
  • Jak rozliczać handlowców z sumy zrealizowanych przychodów i kosztów? – przykłady
  • W jaki sposób prawidłowo ustalić premię handlowca wg metody efektywnościowej oraz realizacyjnej?
  • W jakich przypadkach prowizja od sprzedaży będzie dobrym rozwiązaniem, a kiedy wręcz przeciwnie?

Ćwiczenie: wyliczanie premii w zależności od planowanego budżetu i realizacji założonego planu sprzedaży

  1. Budowanie motywacji pojedynczych handlowców i całego zespołu
  • W jaki sposób rozpoznać sygnały świadczące o spadku motywacji w zespole?
  • Co poza płacą motywuje pracowników? – przykłady motywatorów pozafinansowych
  • Szef jako czynnik demotywujący – analiza działań przełożonych, które działają demotywująco na podwładnych
  • Jak wyznaczać zadania i wyrażać krytykę w sposób motywujący pracowników? – komunikacja motywująca
  • Jak różnicować narzędzia motywacyjne wobec pracowników nowo zatrudnionych i o dłuższym stażu pracy?

Ćwiczenie: konstruktywne wyrażanie krytyki wobec pracownika

  1. Techniki i metody motywowania pracowników
  • Motywacja w praktyce – 7 najskuteczniejszych technik motywacyjnych
  • Jak dostosować metodę motywacji w zależności od indywidualnych potrzeb i typu osobowości pracownika?
  • W jaki sposób wykorzystać grywalizację do zwiększenia motywacji handlowców?

Ćwiczenie: prowadzenie rozmowy motywującej z pracownikiem z wykorzystaniem konkretnej techniki

  1. Panel konsultacyjny
  • Podczas panelu prelegent odpowie na pytania uczestników

Warsztat 3: Zarządzanie efektywnością zespołu handlowców

  1. Organizacja pracy zespołu sprzedażowego
  • Autokrata czy przyjaciel – jak styl zarządzania wpływa na efektywność zespołu sprzedażowego?
  • W jaki sposób wyznaczać cele handlowcom, aby nie skupiali całej uwagi na pierwszym zakupie, ale budowali długotrwałą więź kooperacyjną?
  • Jak budować współodpowiedzialność handlowców za realizację planów sprzedażowych?

Ćwiczenie: wyznaczanie celów sprzedażowych w zależności od typu osobowości handlowca

  1. Ocena pracy handlowców
  • Jak przeprowadzić analizę produktywności zespołu sprzedażowego? – przykładowe narzędzia
  • Jak kontrolować handlowców w terenie, aby stres nie wpłynął na ich skuteczność i w dzień kontroli byli tak samo efektywni, jak w inne?
  • Jak przeprowadzić rozmowy kontrolujące i wychwycić prawdziwe problemy, które stoją na drodze do realizacji wyznaczonych celów?
  • W jaki sposób wykorzystać ocenę pracy do podniesienia efektywności handlowca i zwiększenia sprzedaży?

Ćwiczenie: prowadzenie rozmowy oceniającej z pracownikiem, który nie zrealizował celów

  1. Trudne sytuacje w zespole sprzedażowym
  • W jaki sposób komunikować pracownikom trudne decyzje, aby nie podsycać negatywnego nastawienia i zminimalizować ryzyko oporu?
  • Jak zachęcić sprzedawców do walki o cel zespołowy?
  • Jak reagować na wymówki handlowców typu „największą przeszkodą w sprzedaży jest wysoka cena”, „ obecny czas nie sprzyja sprzedaży” oraz „w kryzysie klienci kupują tylko najpotrzebniejsze towary”?
  • Jak wspierać współzawodnictwo unikając niebezpieczeństwa związanego z rywalizacją wewnętrzną?

Ćwiczenie: rozwiązywanie konfliktów w zespole

  1. Panel konsultacyjny
  • Podczas panelu prelegent odpowie na pytania uczestników

Warsztat 4: Rozstanie z handlowcem a interes firmy

  1. Jak zatrzymać najlepszego handlowca, kiedy chce odejść?
  • Jakie sygnały mogą świadczyć o tym, że pracownik chce odejść?
  • Kiedy lepiej pozwolić odejść pracownikowi, a kiedy warto jeszcze o niego zawalczyć?
  • Jakie działania podjąć, aby zatrzymać dobrych handlowców w firmie – 6 sprawdzonych sposobów
  • Co zrobić, by pracownika, który zgodził się zostać, zatrzymać jak najdłużej?

Ćwiczenie: prowadzenie negocjacji z pracownikiem, który chce odejść

  1. Jak zabezpieczyć się na wypadek odejścia handlowca?
  • O co warto zadbać, kiedy pracownik odchodzi? – dobre praktyki
  • Jak przeprowadzić exit interview z odchodzącym pracownikiem, aby uzyskać informacje które pomogą zapobiec odejściom kolejnych pracowników?
  • Jak zabezpieczyć się przed odpływem klientów wraz z odejściem z pracy cenionego pracownika?
  • Kiedy pracodawca może przedstawić pracownikowi zobowiązanie do zakazu konkurencji?
  • Jak prawidłowo formułować postanowienia umów o zakazie konkurencji?

Ćwiczenie: opracowanie pytań do exit interview

  1. Rozwiązanie stosunku pracy z handlowcem
  • Zasady i terminy rozwiązywania umów o pracę, w tym umów zawartych na czas określony
  • Jak, zwalniając pracownika, ustrzec się najczęściej popełnianych błędów, które mogłyby skutkować wniesieniem sprawy do sądu pracy? – analiza najgłośniejszych orzeczeń z 2014 r.
  • Uprawnienia pracodawcy w przypadku nieuzasadnionego lub niezgodnego z prawem wypowiedzenia umowy o pracę przez pracownika
  • Jakie roszczenia przysługują pracownikowi w przypadku bezprawnego wypowiedzenia umowy o pracę?

Ćwiczenie: analiza wypowiedzeń pod kątem ich zgodności z Kodeksem pracy

  1. Panel konsultacyjny
  • Podczas panelu prelegent odpowie na pytania uczestników

 

Zapytaj

Zobacz również

warsztaty praktyczne

Excel: warsztat pracy z danymi finansowymi

Funkcje i formuły, analizy warunkowe, tabele przestawne, wizualizacje

Szczegóły