Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

warsztaty praktyczne

Protokół dyplomatyczny w służbie biznesu

Dobre maniery w kontaktach osobistych, komunikacji i korespondencji

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Coraz częściej w profesjonalnych kontaktach, przy negocjacjach czy przedstawianiu oferty ważniejsza niż cena okazuje się ogłada partnera biznesowego. Z pewnością zdarzyło się Państwu zwrócić uwagę na dobre maniery lub wręcz przeciwnie – ich brak – u osoby, z którą Państwo rozmawiali czy korespondowali służbowo. Niejednokrotnie to zachowanie mogło stać się kroplą, która przechyliła szalę zwycięstwa w wyścigu o sukces zawodowy.
Mnogość zasad, które obowiązują w świecie biznesu oraz międzynarodowe powiązania, sprawiają, iż stosowanie w praktyce na przykład zasad precedencji nie jest sprawą prostą. Zawsze można zaleźć się w sytuacji wyjątkowej, w której ogólnie przyjęte zasady nie będą mogły być zastosowane. Co wtedy?
W trakcie szkolenia trener biznesu przedstawi zbiór najważniejszych reguł, które pomogą na co dzień odnaleźć się w czasie różnego rodzaju sytuacji i spotkań biznesowych.

Szkolenie jest dostępne też w formule zamkniętej.

Szkolenie przygotowane jest z myślą o

  • menedżerach,
  • kierownikach,
  • przedstawicielach handlowych,
  • specjalistach ds. marketingu i PR
  • wszystkich tych pracownikach, którzy mają częsty kontakt z klientami oraz partnerami biznesowymi.

Dzięki warsztatowej formie uczestnicy poznają i przećwiczą m.in. zasady: precedencji powitań, pierwszeństwa przemawiania, tworzenia profesjonalnej korespondencji, wręczania i otrzymywania wizytówek, korzystania z telefonów oraz poczty elektronicznej. Porady będą dotyczyły również różnic kulturowych.

  1. Powitanie:
  • zasady przedstawiania i gesty powitalne,
  • hierarchia, starszeństwo i relacje damsko-męskie,
  • wizytówka: czy, jaka, kiedy.
  1. Profesjonalny strój w biznesie:
  • dopasowanie stroju do okazji,
  • gafy i wpadki – przykłady; jak ich unikać.
  1. Kulturalna komunikacja:
  • tytuły naukowe, służbowe, kurtuazyjne,
  • prowadzenie rozmowy bezpośredniej: nawiązywanie rozmowy, kultura języka, tematy dozwolone i niedozwolone, pochwały i przyjmowanie komplementów,
  • prowadzenie rozmowy telefonicznej – zasady,
  • komunikacja pisemna – jak konstruować i kiedy wysyłać zaproszenia, noty, pisma.
  1. Precedencja w spotkaniach służbowych:
  • hierarchia służbowa a towarzyska (kiedy stosuje się w pracy precedencję towarzyską),
  • spotkania, narady, konferencje – zabieranie głosu,
  • powitanie i przedstawianie,
  • przepuszczanie w drzwiach i podróż windą,
  • podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wsiadanie i wysiadanie,
  • miejsca przy stole – rozmieszczenie gości podczas sytuacji biznesowych i towarzyskich.
  1. Międzynarodowy savoir-vivre:
  • różnice kulturowe: Ameryka Południowa, USA, Europa, Bliski Wschód, Japonia oraz Chiny,
  • spotkania służbowe – organizacja i terminy,
  • powitanie – międzynarodowe gesty i zasady,
  • zasady tytułowania i podejmowanie gości,
  • najważniejsze różnice w znaczeniu gestów, mimiki twarzy, kontaktu wzrokowego oraz proksemiki.
Zapytaj

Zobacz również

Forum

6. Forum Szefów Sprzedaży

Strategia i taktyka. Procesowe zarządzanie sprzedażą w praktyce.

Szczegóły