Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

szkolenie

Odpowiedzialność w branży turystycznej

Aktualne regulacje prawne dotyczące organizatorów i pośredników turystycznych

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Szczególna odpowiedzialność organizatorów turystyki i pośredników turystycznych wynika ze specyfiki zawodu, a zakres tej odpowiedzialności jest bardzo szeroki.

Zawieranie umów z klientem i (zagranicznymi) podwykonawcami niesie za sobą zagrożenia finansowe i prawne. Ponadto, w kontekście zeszłorocznych problemów tej branży, każdy problem urasta do rangi dużego wydarzenia medialnego.

Chcąc sprawnie zarządzać firmą turystyczną warto być na bieżąco z nowościami legislacyjnymi, dlatego zapraszamy Państwa na szkolenie prowadzone przez doświadczonego prawnika.

Szczególnie zapraszamy:

  • właścicieli biur podróży,
  • organizatorów turystyki,
  • pośredników turystycznych, agentów turystycznych,
  • przewodników turystycznych i przewodników wycieczek.

W trakcie szkolenia w praktyczny sposób zostanie omówiona kwestia umów i zagrożenia z nimi związane. Zostaną również zaproponowane konkretne klauzule pomocne w zabezpieczaniu interesów organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. Wykładowca przedstawi najczęściej popełniane błędy w treści umów. Dzięki branżowości spotkania uczestnicy będą mieli doskonałą okazję do wymiany poglądów i doświadczeń.

Ogólny plan warsztatów:

 

  1. Elementy umowy o świadczenie usług turystycznych
  2. Możliwość zmiany istotnych warunków umowy
  3. Umowy zawierane między organizatorami turystyki a klientami
  4. Prawo odstąpienia od umowy
  5. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) dlaczego jest ważna w branży turystycznej?
  6. Roszczenia, których można dochodzić, w przypadku, gdy jakość usługi odbiega od przedstawionej w ofercie lub gdy wycieczka przebiega niezgodnie z planem
  7. Odpowiedzialność organizatora za określone zdarzenia losowe, np. wypadek
  8. Możliwość zmiany ceny usługi turystycznej po zawarciu umowy
  9. Nadzór nad działalnością gospodarczą polegającą na świadczeniu usług turystycznych
  10. Brak informacji o wymaganiach wizowych – kwestia odpowiedzialności organizatora
  11. Czas na złożenie reklamacji
  12. Odszkodowanie za niewłaściwe wykonanie umowy przez biuro podróży
  13. Oferty last minute, pakiety dynamiczne
  14. Upadłość biura podróży – prawa klientów
  15. Zagrożenia – case study
  16. Umowy w obrocie gospodarczym
  17. Zmiany i projekty zmian w prawie turystycznym
  18. Postępowanie reklamacyjne – bezpieczne rozwiązania
  19. Ograniczenie odpowiedzialności organizatorów turystyki
  20. Wyłączenie odpowiedzialności cywilnej
  21. Wykorzystanie weksli in blanco
  22. Dochodzenie roszczeń od klienta
  23. Odpowiedzialność agencji turystycznych i biur podróży, które oferują wyprawy w najbardziej egzotyczne zakątki globu za to, by te tereny pozostały niezniszczone
Zapytaj

Zobacz również

warsztaty praktyczne

Excel: warsztat pracy z danymi finansowymi

Funkcje i formuły, analizy warunkowe, tabele przestawne, wizualizacje

Szczegóły
Forum

6. Forum Szefów Sprzedaży

Strategia i taktyka. Procesowe zarządzanie sprzedażą w praktyce.

Szczegóły