Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

e-kurs mailowy

Oddelegowanie pracowników do pracy za granicą na gruncie prawa pracy, podatkowego i ubezpieczeń społecznych

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Wysłanie pracownika do pracy za granicę rodzi szereg problemów ze stosowaniem zarówno przepisów polskich, jak i regulacji międzynarodowych. Aby uniknąć błędów przy stosowaniu nowych zasad zapraszamy na e-szkolenie, podczas którego w przystępny sposób zostaną wyjaśnione kwestie związane z procesem oddelegowania pracownika do pracy poza Polską tak w ujęciu prawnym, podatkowym, jak i ubezpieczeniowym.

  • pracodawcy, właściciele firm
  • pracownicy działów kadr i działów personalnych
  • specjaliści działów księgowości i finansów
  • pracownicy Agencji Zatrudnienia i Pośrednictwa Pracy
  • pracownicy biur rachunkowych

Co tydzień otrzymają Państwo jedną lekcję w formie elektronicznej. To od Państwa zależy, kiedy będą Państwo studiować przesłany materiał. Na zakończenie każdej lekcji, przygotowaliśmy zestaw pytań, którego rozwiązanie, pomoże upewnić się, że dobrze rozumieją Państwo zrealizowane zagadnienia. Prawidłowe odpowiedzi będą zawsze wysyłane z kolejnymi lekcjami.

Uczestnicy e-szkolenia dowiedzą się o prawnych, podatkowych i ubezpieczeniowych uwarunkowaniach dotyczących zatrudniania pracowników poza granicami kraju.

MODUŁ I – 24 lutego 2017

Oddelegowanie a podróż służbowa – definicje, akty prawne, podobieństwa i różnice

  1. Akty prawne związane z podróżami służbowymi
  2. Definicja podróży służbowej
  3. Czas pracy a czas podróży służbowej
  4. Podróż służbowa a oddelegowanie
  5. Świadczenia przysługujące pracownikom z tytułu podróży służbowej

MODUŁ II – 3 marca 2017

Oddelegowanie pracownika do pracy za granicą w świetle prawa

  1. Podstawy prawne skierowania pracownika do pracy za granicą
  2. Delegowanie pracowników w świetle przepisów wspólnotowych
  3. Przepisy regulujące kwestie warunków pracy pracowników delegowanych
  4. Zakres przedmiotowy i podmiotowy Dyrektywy
  5. Stosowanie przepisów w praktyce – prawo polskie, czy prawo obowiązujące w miejscu wykonywania pracy – które bardziej korzystne dla pracownika?
  6. Pojęcie pracownika delegowanego
  7. Warunki zatrudnienia pracowników skierowanych do pracy na terytorium RP z państwa będącego członkiem UE
  8. Minimalne warunki pracy i zatrudnienia pracownika delegowanego

MODUŁ III – 10 marca 2017

Rozliczanie oddelegowania – ujęcie podatkowe

  1. Opodatkowanie wynagrodzeń pracowników wykonujących pracę za granicą – zagadnienia ogólne
  2. Zasady ustalania zaliczki na podatek
  3. Składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne
  4. Obowiązki podatkowe na koniec roku
  5. Moment zaliczenia wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenia oddelegowanego pracownika do kosztów
  6. Edukacja dziecka, nieodpłatne zakwaterowanie pracownika a przychód podatkowy
  7. Przejazd pracownika do miejsca oddelegowania a koszty

MODUŁ IV – 17 marca 2017

Oddelegowanie pracowników a składki ZUS

  1. Podstawy prawne ubezpieczeń społecznych pracowników delegowanych
  2. Ograniczenia w delegowaniu polskich pracowników w ramach świadczenia usług do innych państw członkowskich
  3. Miejsce opłacania składek za delegowanych pracowników
  4. Warunki opłacania składek w Polsce
Zapytaj

Zobacz również

e-kurs mailowy

Excel sprzedażowy

Skuteczne raportowanie wspomagające decyzje handlowe

Szczegóły
Forum

5. Forum Nowoczesnego Controllingu

Skuteczny controlling - rentowne przedsiębiorstwo. Koszty - oszczędności - optymalizacje

Szczegóły