Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

szkolenie

Narzędzia walki z nadużyciami pracowniczymi

Metody, techniki i strategie rozpoznawania i eliminowania sprzeniewierzeń, kradzieży majątku i nieuczciwości pracowników

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Defraudacje i nadużycia gospodarcze to jedno z największych ryzyk, wobec których stoją polscy przedsiębiorcy. O skali zjawiska świadczą statystyki – ponad 90% firm ponosi wymierne straty w rezultacie oszustw i nadużyć.

Statystycznie polska firma traci 5% swoich rocznych przychodów w rezultacie nadużyć gospodarczych...

Seminarium zaprojektowane jest w szczególności dla: właścicieli przedsiębiorstw, członków zarządów, członków rad nadzorczych, audytorów wewnętrznych, pracowników controllingu i działów finansowych

Przegląd i systematyzacja zagadnień związanych z problematyką nieuczciwości pracowników, wiedza na temat metod oraz strategii wykrywania nadużyć i sposobów zapobiegania.

Wykrywanie nadużyć gospodarczych w Polsce na podstawie analizy przypadków

  1. Główne obszary i typy nadużyć
  • wewnętrzne (kradzieże, oszustwa na delegacjach, nieuprawnione wykorzystanie majątku firmy, nieuzasadnione zakupy, konflikt interesów, łapówki, kradzież informacji, fałszowanie dokumentów firmowych, „martwe dusze”)
  • zewnętrzne (manipulowanie przetargiem, ukryte prowizje, bezpodstawne zobowiązania, wyłudzanie kredytów i odszkodowań, fałszywe faktury, fałszywe pełnomocnictwa, włamania do systemów komputerowych)
  1. Finansowe i pozafinansowe skutki nadużyć

Wykrywanie i metody walki z nadużyciami

  1. Metody wykrywania sprzeniewierzeń
  2. Plan działania w sytuacji nadużycia – postępowanie wyjaśniające „krok po kroku”
  3. Postępowanie ze sprawcą
  4. Zabezpieczanie materiału dowodowego

Zapobieganie nadużyciom w firmie

  1. System zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie
  • polityka informacyjna
  • formalizacja zasad i procedur
  • wdrożenie kontroli wewnętrznej
  • whistleblowing
Zapytaj

Zobacz również

Forum

6. Forum Szefów Sprzedaży

Strategia i taktyka. Procesowe zarządzanie sprzedażą w praktyce.

Szczegóły
Blended learning

Zarządzanie kosztami i rentownością

w ramach Akademii Controllingu i Rachunkowości Zarządczej

Szczegóły