Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

Forum

Forum Informacji Zarządczej 2016

Controlling procesów sprzedażowych, działań marketingowych i skuteczności promocji

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Po raz drugi mamy zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w Forum Informacji Zarządczej. Tym razem jest to spotkanie "producentów informacji" - dyrektorów finansowych, controllerów i analityków z "konsumentami" tych informacji - szefów sprzedaży i marketingu. Dwudniowa formuła wydarzenia koncentruje sie na zagadnieniach controllingu procesów sprzedażowych, działań marketingowych oraz skuteczności promocji.

  • controllerzy
  • analitycy finansowi
  • dyrektorzy finansowi
  • szefowie szprzedaży i marketingu

Wszyscy uczestnicy Forum w terminie od 23 maja 2016 do 20 czerwca 2016 otrzymają bezpłatny dostęp do Internetowego Serwisu Controllingu - profesjonalnej platformy zawierającej bibliotekę wiedzy niezbędnej w pracy dyrektorów finansowych, głównych księgowych, controllerów, analityków finansowych.

 

Dla prenumeratorów czasopism Szef Sprzedaży, Finanse + Controlling, Controlling i Rachunkowość Zarządcza cena specjalna za udział w Forum 1290 zł netto

Dzień 1: Controlling procesów sprzedażowych
19 maja 2016

  1. Kalkulacja kosztu pozyskania klienta
    • kluczowe zmienne kalkulacji kosztów pozyskania,
    • wyznaczanie optymalnego kosztu pozyskania,
    • bieżąca kontrola kosztu i działania korygujące
  1. Key Performance Indicators (KPI) w badaniu skuteczności zespołu handlowców
    • co i jak mierzyć czyli wydajność (performance) versus skuteczność (results)
    • pomiary ilościowe i ocena jakościowa pracy zespołu handlowców
    • mierzenie poziomu satysfakcji klientów, analiza ich lojalności
    • sposoby prezentacji rezultatów pomiaru i wykorzystanie wyników w zarządzaniu zespołem
  1. Customer Profitablility Management z wykorzystaniem założeń ZPRK/RCA - kalkulacja kosztów obsługi klientów i analiza rentowności
    • istota kosztów obsługi klienta (cost-to-serve) i wpływ tych kosztów na rentowność przedsiębiorstwa,
    • najważniejsze założenia kalkulacji kosztów obsługi klientów – doświadczenia praktyczne z wdrażania zasobowo-procesowego rachunku kosztów (ZPRK/RCA)
    • ZPRK a kategorie kosztów obsługi klienta i ich ujęcie w kalkulacji,
    • różnice w kalkulacji kosztów obsługi klientów w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych,
    • kluczowe zastosowania zasobowo-procesowego rachunku kosztów w zarządzaniu kosztami obsługi i rentownością klientów (Customer Profitability Management)
  1. Wycena marki przedsiębiorstwa
    • czym jest marka i jakie jest jej znaczenie dla firmy?
    • czym jest wartość marki?
    • metody wyceny marki (dochodowe, kosztowe, mieszane, porównawcze)
  1. Wielowymiarowa analiza sprzedaży, czyli jak patrzeć, żeby widzieć
    • kryteria definiowania planów analitycznych
    • wyznaczanie optymalnego poziomu szczegółowości analizy
    • od którego momentu informacja staje się szumem informacyjnym
    • potencjał decyzyjny oraz dobór metod prezentacji danych w zależności od odbiorcy
  1. Controlling działań sprzedażowych i skuteczności promocji na przykładzie branży hotelarskiej
    • produkt hotelarski – definicja i uwarunkowania sprzedaży
    • zasady ewidencji przychodów ze sprzedaży produktu hotelowego oraz pozostałych przychodów – wytyczne wg USALI (Uniform System of Accounts for the Lodging Industry – 11th Revised Edition)
    • zagadnienia pochodne – ewidencja pakietów, ewidencja netto i brutto
    • analiza sprzedaży – branżowe KPI
  1. Excel jako narzędzie raportowania wyników sprzedażowych (tabelaryczne i graficzne)
    • kokpit menedżerski dyrektora handlowego w Excelu krok po kroku
    • wykorzystanie zewnętrznych źródeł danych w raportach w Excelu
    • efektywne informacyjnie formatowanie danych i prezentacja graficzna dynamiki zmian

Dzień 2: Pomiar skuteczności działań promocyjnych i marketingowych
20 maja 2016

  1. Tworzenie mapy procesów sprzedażowych z wykorzystaniem Business Process Modeling Notation (BPMN)
    • podstawy projektowania z wykorzystaniem BPMN
    • dlaczego warto tworzyć mapy procesów biznesowych (w szczególności sprzedażowych)
    • najlepsze praktyki zarządzania procesami biznesowymi
  2. Planowanie działań marketingowych i promocyjnych wobec prognoz sprzedaży
    • jak liczyć oczekiwany ROI marketingu i promocji
    • krańcowa rentowność wydatków na promocję, czyli kiedy powiedzieć „stop”
    • best and worst practices
  3. Wskaźniki mediowe w szacowaniu efektywności działań marketingowych – controlling marketingu
    • optymalizacja budżetu działań marketingowych z wykorzystaniem wskaźników mediowych
    • planowanie mediów z uwzględnieniem wskaźników zasięgu i oddziaływania
    • mity i pułapki interpretacyjne
  1. Analiza danych sprzedażowych z wykorzystaniem dashboardów
Zapytaj

Zobacz również

warsztaty praktyczne

Ochrona środowiska w 2020 roku

Zmiany w obowiązkach przedsiębiorców: sprawozdawczość do KOBIZE oraz ewidencja odpadów poprzez rejestr BDO

Szczegóły
Blended learning

Zarządzanie apteką w praktyce

Praktyczny kurs dla kierowników, kandydatów na kierowników i właścicieli aptek

Szczegóły