Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

szkolenie

Faktura elektroniczna

Pięć kroków do redukcji kosztów i wzrostu gwarancji płatności

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

W czasach wzrastających zatorów płatniczych i problemów z płynnością finansową warto znaleźć sposób na wygenerowanie oszczędności. Wprowadzenie e-faktur pozwala zaoszczędzić ponad 648 godzin pracy rocznie i 15 tys. kartek papieru (podaje Ministerstwo Finansów). Firma, która wysyła miesięcznie 1000 faktur może zaoszczędzić około 2 tys. zł, a ta, która wystawia ich 20 tys. prawie 40 tys. zł – wynika z raportu E-faktura w Polsce, przygotowanego przez PKPP Lewiatan. Taka forma obiegu dokumentów poprawia także rzetelność płatniczą wśród kontrahentów. Czas dystrybucji faktury elektronicznej jest nieporównywalnie krótszy niż w tradycyjnym modelu. Średnio od momentu zapoznania się z fakturą do realizacji płatności upływa zaledwie 1,3 dnia. Wzrasta, więc terminowość regulowania zobowiązań, ponieważ odbiorca dostaje e-fakturę na czas. Co więcej wyeliminowane zostaje także ryzyko zgubienia dokumentu. Wszystko to wpływa na usprawnienie zarządzania oraz poprawę kultury finansowej firmy i polepszenie przepływów finansowych. E-faktury wzbudzają jednak wiele pytań i niejasności, dlatego firma Explanator zaprasza Państwa na szkolenie, które pomoże rozwiać wątpliwości.

  • właściciele firm, poszukujący redukcji kosztów związanych z usprawnieniem procesów księgowych i administracyjnych
  • dyrektorów działu finansowego oraz administracyjnego, którzy planują optymalizację obiegu dokumentów
  • głównych księgowych

Podczas szkolenia zostaną omówione najważniejsze elementy związane z generowaniem i obiegiem e-faktur, czyli: akceptacja e-faktur przez kontrahenta, zapewnienie autentyczności oraz integralności treści, przechowywanie oraz udostępnianie e-faktur. Trener w sposób jasny i przystępny wyjaśni zagadnienia wzbudzające najwięcej wątpliwości wśród uczestników.

W drugiej części szkolenia zostanie przeprowadzony PRAKTYCZNY WARSZTAT, podczas którego Uczestnicy poznają narzędzia do wystawiania i przesyłania dokumentów elektronicznych.

  1. Podstawy prawne wystawiania i przesyłania e-faktur
  • faktury elektroniczne w prawie unijnym,
  • wymogi prawne, które należy spełnić przed rozpoczęciem wystawiania e-faktur,
  • prawo krajowe – w tym rozporządzenie Ministra Finansów z 28 marca 2012 r.
  1. Jak powinna wyglądać e-faktura?
  • wzorzec faktury – część obowiązkowa i pola opcjonalne,
  • podpis elektroniczny – czy niezbędny?,
  • autentyczność pochodzenia i integralność – jak je zapewnić,
  • czytelność od momentu wystawienia do upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego,
  1. Obieg dokumentów między kontrahentami
  1. Akceptacja e-faktur
  • formy zgody kontrahenta na wysyłkę faktury drogą elektroniczną,
  • cofnięcie zgody – konsekwencje,
  • zasady związane z przesyłaniem e-faktur nabywcom,
  • uzyskanie potwierdzenia odbioru faktury elektronicznej przez nabywcę
  1. E-faktura w praktyce gospodarczej
  • jak określić moment otrzymania faktury, w przypadku e-faktury otrzymanej drogą mailową,
  • e-faktury dokumentujące zaliczki,
  • wystawienie e-faktury a powstanie obowiązku podatkowego,
  • wystawianie e-faktur w przypadku transakcji WNT,
  • termin odliczania VAT z e-faktury
  1. W jaki sposób przechowuje się e-faktury?
  • kiedy wymóg archiwizacji będzie spełniony,
  • miejsce fizycznej lokalizacji serwera,
  • zasada przechowywania w ustanowionej odpowiednio strukturze katalogowej,
  • procedury tworzenia, testowania i odzyskiwania kopii zapasowych,
  • łatwość odszukania,
  • dostęp do faktur dla organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej
  1. Korygowanie e-faktur
  • forma papierowa i elektroniczna korekty oraz duplikatu e-faktury,
  • zbiorcza faktura korygująca,
  • termin wystawienia faktur korygujących i zasady ujęcia faktur korygujących po stronie nabywcy,
  • ujęcie korekty obrotu w deklaracji VAT-7
  1. Warsztat – tworzenie i przesyłanie e-faktur
  • eFaktura – zarządzanie i archiwizacja w usłudze invooclip - funkcjonalność i zalety,
  • eFaktura – pokaz praktyczny,
  • proste i wygodnie opłacanie eFaktur – system invoobill,
  • eArchiwum, archiwizacja papierowa oraz wydruk masowy – uzupełnienie kompleksowej obsługi dokumentacji w przedsiębiorstwie
Zapytaj

Zobacz również

Blended learning

Zarządzanie apteką w praktyce

Praktyczny kurs dla kierowników, kandydatów na kierowników i właścicieli aptek

Szczegóły