Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

warsztaty praktyczne

Dział zakupów źródłem optymalizacji kosztów

Cztery czynniki sukcesu w procesie zakupów

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Jak zmniejszyć koszty? Każdy chce osiągnąć jak najniższy poziom wydatków, zwiększając konkurencyjność i wynik finansowy. Efektywna działalność firmy w zakresie zakupów i zaopatrzenia staje się kluczowym czynnikiem konkurencyjności.

W ostatnich latach nastąpiła zmiana postrzegania działu zakupów, który z jednostki operacyjnej przerodził się w strategicznego partnera w realizacji długofalowej strategii firmy.

Zmiana ta wiąże się z rosnącym udziałem procentowym kosztów związanych z zakupami i łańcuchem dostaw. Obecnie mogą one stanowić nawet 70% wszystkich kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dobra organizacja tego działu pozwala obniżyć poziom wydatków o 10 do 20% zarówno w firmach produkcyjnych jak i usługowych.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają najlepsze praktyki zarządzania działem zakupów oraz zdobędą praktyczną wiedzę na wiele tematów na co dzień sprawiających problemy. Trener zaprezentuje przydatne narzędzia do podporządkowania i kontroli organizacji zakupów. Szkolenie pomoże również w lepszym zrozumieniu kosztów i ich struktury, co pomoże w ich optymalizacji.

Seminarium zaprojektowane jest w szczególności dla:

  • dyrektorów oraz kierowników działu zakupów,
  • specjalistów ds. zaopatrzenia,
  • kupców,
  • analityków rynku,
  • koordynatorów zaopatrzenia.

Szczególnie polecamy następujące zagadnienia omawiane w trakcie szkolenia:

  • jak poprawić wydajność, efektywność i jakość procesu zakupów,
  • jak zoptymalizować procesy zakupowe,
  • narzędzia IT w rękach kupca.
  1. Rola działu zakupów i zaopatrzenia – operacyjna czy strategiczna?:
  • poziomy decyzji w zaopatrzeniu,
  • kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców i materiałów,
  • najważniejsze narzędzia obniżania kosztów,
  • systemowe i strategiczne planowanie zakupów.
  1. Optymalizacja procesu:
  • strategie zakupowe,
  • zarządzenie ryzykiem,
  • konstrukcja RFP – a otrzymywanie najkorzystniejszych propozycji,
  • sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb,
  • negocjacje zakupowe – najważniejsze elementy,
  • analiza danych – przejrzystość informacji.
  1. Jak współpracować z dostawcą, by minimalizować ryzyko
  • kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców w obliczu trudności rynkowych,
  • systemy komunikacji i współpracy z dostawcą
  • optymalne sposoby realizacji zamówień i systemy planowania dostaw,
  • mechanizmy kontroli jakości, optymalizacja i standaryzacja,
  • Global Sourcing – korzyści, usługi, dostawcy
  • efekt skali – ćwiczenie praktyczne.
  1. Narzędzia IT w rękach kupca
  • platformy zakupowe i portale zarządzania zaopatrzeniem,
  • aukcje internetowe – zalety i wady rozwiązań,
  • on-line negotiation B2B,
  • automatyzacja procesu zapytań ofertowych.
Zapytaj

Zobacz również

e-kurs mailowy

Excel sprzedażowy

Skuteczne raportowanie wspomagające decyzje handlowe

Szczegóły
warsztaty praktyczne

Excel: warsztat pracy z danymi finansowymi

Funkcje i formuły, analizy warunkowe, tabele przestawne, wizualizacje

Szczegóły