Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

warsztaty praktyczne

Dział zakupów źródłem optymalizacji kosztów

Cztery współczesne kierunki w zakupach

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Jak zmniejszyć koszty? Jak współpracować z dostawcą krajowym, a jak z zagranicznym? Każdy chce osiągnąć jak najniższy poziom wydatków, zwiększając konkurencyjność i wynik finansowy. Efektywna działalność firmy w zakresie zakupów i zaopatrzenia staje się kluczowym czynnikiem konkurencyjności. Obecna sytuacja na rynku wymaga zmiany podejścia właścicieli firm czy top managementu do zakupów, przez wprowadzenie: strategii dostosowanych do kategorii produktów, nowoczesnych metod zakupowych i optymalizacji procesów zakupowych. Konieczna staje się koncentracja zakupów, redukcja liczby dostawców, ograniczanie wartości jednostkowych zakupów i skracanie terminów dostaw. Spowoduje to budowanie właściwych relacji z dostawcami i obniżenie całkowitych kosztów zakupów.  Proces globalizacji, ułatwienia w przepływie: towarów, informacji i pieniądza wymagają szukania międzynarodowych źródeł zakupów, co powinno przynosić znaczne oszczędności w kosztach zakupów.                                                                                                                                                                      

Uczestnicy poznają najlepsze praktyki zarządzania działem zakupów oraz zdobędą praktyczną wiedzę na wiele tematów na co dzień sprawiających problemy. Trener zaprezentuje przydatne narzędzia do porządkowania i kontroli organizacji zakupów również w podejściu międzynarodowym.

Seminarium zaprojektowane jest w szczególności dla:

  • właścicieli firm i dyrektorów generalnych
  • dyrektorów, kierowników i menedżerów zakupów
  • menedżerów ds. zarządzania łańcuchem dostaw

Szczególnie polecamy następujące zagadnienia omawiane w trakcie szkolenia:

  • jak patrzeć na zakupy jako proces wpływający na podnoszenie efektywności działalności firmy?
  • jak patrzeć strategicznie na kategorie kupowanych towarów czy usług i efektywnie zarządzać relacjami z dostawcami?
  • jak optymalnie organizować zakupy i współpracować z innymi komórkami firmy?
  • jak właściwie wybierać i zarządzać dostawcami zagranicznymi?
  1. Podejście procesowe do zakupów:
  • Strategia zakupów - zarządzanie kategoriami produktowymi i dostawcami
  • Proces zakupów  - etapy, regulacje, efektywność
  • Organizacja - poziom centralizacji zakupów, miejsce działu zakupów w strukturze organizacyjnej firmy
  • Rola funkcji zakupów - rola i oczekiwania wobec zakupów, współpraca wewnętrzna i zewnętrzna
  1. Podejście strategiczne do zakupów:
  • Strategiczna rola zakupów w firmie
  • Efektywna komunikacja funkcji  zakupowej
  • Zarządzanie kategoriami produktów
  • Zarządzanie dostawcami
  • Definiowanie priorytetów rozwojowych sfery zakupów
  • Rozwój działu zakupów i personelu zakupowego
  1. Podejście operacyjne do zakupów:
  • Budżetowanie i kategoryzacja wydatków
  • Planowanie i organizacja zakupów
  • Procedury zakupowe
  • Narzędzia systemowe wsparcia procesu zakupowego
  • Definiowanie indywidualnych celów zakupowych dla pracowników pionu zakupów
  • Współpraca operacyjna z innymi komórkami firmy
  • Centralizacja i koncentracja zakupów
  1. Podejście międzynarodowe do zakupów:
  • Definicja globalnego łańcucha dostaw
  • Sposoby koordynacji zakupów w globalnym łańcuchu dostaw
Zapytaj

Zobacz również

e-kurs mailowy

Excel sprzedażowy

Skuteczne raportowanie wspomagające decyzje handlowe

Szczegóły