Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

szkolenie

Dyscyplinowanie i karanie pracowników

Przegląd skutecznych metod i rozwiązań zgodnych z prawem

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Pracodawca ma prawo kontrolować, jak pracownicy wykonują obowiązki. Jeśli naruszają ustalony porządek, czy szkalują dobre imię firmy można ich ukarać lub wręcz zwolnić z pracy. Od decyzji pracownik może jednak złożyć odwołanie. Jak zatem skutecznie zdyscyplinować pracownika? Warto wiedzieć, co może pracodawca, a jakie działania są bezprawne.

  • właściciele firm,
  • pracownicy działów kadr i działów HR,
  • kierownicy działów,
  • osoby odpowiedzialne za zatrudnianie i zwalnianie pracowników

Podczas szkolenia doświadczony Inspektor Okręgowej Inspekcji Pracy omówi najważniejsze zagadnienia związane z poprawnym dyscyplinowaniem i karaniem pracowników. W sposób jasny i systematyczny zostaną wyłożone sposoby nakładania kar porządkowych i dyscyplinarnych oraz zwalniania pracowników z mocy art. 52 K.p. W trakcie szkolenia wykładowca odpowie na indywidualne pytania.

  1. Odpowiedzialność pracownika a jego kompetencje – wprowadzenie:
  • obowiązek dbałości o dobro pracodawcy,
  • wina umyślna i nieumyślna,
  • odpowiedzialność porządkowa i dyscyplinarna,
  • odpowiedzialność zawodowa i materialna,
  • ochrona danych osobowych.
  1. Odpowiedzialność materialna pracowników za niewykonanie, nienależyte wykonanie pracy lub za powierzone mienie:
  • odpowiedzialność finansowa pracownika za powstałą szkodę,
  • zakres pokrycia strat,
  • potrącenia z pensji,
  • wspólna odpowiedzialność za powierzone mienie.
  1. Kontrola pracowników:
  • sposoby kontroli czynności wykonywanych podczas pracy,
  • kontrola stanu zdrowia pracownika,
  • kontrola pracowników zatrudnionych na odległość (przedstawiciele handlowi, telepracownicy),
  • odpowiedzialność za naruszenie dóbr osobisty pracowników.
  1. Zarządzanie składnikami systemu płacowego w celu dyscyplinowania pracowników:
  • płace zasadnicze,
  • dodatki obligatoryjne i nieobligatoryjne – niemotywacyjne,
  • konstrukcja systemu premiowania i nagradzania.
  1. Skuteczne stosowanie kar porządkowych – krok po kroku:
  • powody nakładania kar – rodzaje naruszeń,
  • rodzaje kar i ich skuteczność w konkretnej sytuacji,
  • terminy nakładania kar,
  • maksymalna wysokość kary pieniężnej,
  • wysłuchanie pracownika, zgłoszenia sprzeciwu,
  • przechowywanie informacji o karze w aktach osobowych i zatarcie kary,
  • kara porządkowa a zwolnienie z pracy.
  1. Pozakodeksowe metody dyscyplinowania pracowników.
  2. Wypowiedzenie umowy:
  • przyczyna wypowiedzenia – poprawne sformułowanie,
  • skuteczne wręczenie wypowiedzenia.
  1. Rozwiązanie umowy w trybie dyscyplinarnym (art. 52 K.p.):
  • uzasadnienie – jak sformułować je zgodnie z prawem,
  • obowiązujące terminy,
  • sposoby doręczenia oświadczenia woli o zwolnieniu dyscyplinarnym.
Zapytaj

Zobacz również

Forum

6. Forum Szefów Sprzedaży

Strategia i taktyka. Procesowe zarządzanie sprzedażą w praktyce.

Szczegóły