Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

szkolenie

Controlling w marketingu

Narzędzia zarządzania finansami w służbie marketingu

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Celem szkolenia jest wskazanie roli controllingu marketingowego w firmie i jego wpływu na sprzedaż oraz wyniki firmy. Na szkoleniu przedstawiona zostanie idea i narzędzia wykorzystywane w controllingu marketingowym. Podczas szkolenia uczestnicy znajdą odpowiedzi na pytania:

  1. Czym jest controlling marketingowy?
  2. Jaki jest cel i metody tworzenia planów sprzedażowych?
  3. Jaki wpływ na controlling marketingowy na zwiększenie sprzedaży i poprawę wyników firmy?
  4. Jaka jest rola controllingu w budowaniu strategii marketingowej?
  5. Jakie narzędzia i metody wykorzystuje controlling marketingowy?

Szkolenie skierowane jest do dyrektorów, kierowników pracowników działów marketingowych, sprzedażowych i controllingowych, Product i Brand managerów oraz pracowników agencji reklamowych.

  1. Poznanie metod i narzędzi controllingowych w obszarze marketingu.
  2. Jak wykorzystać controlling w budowaniu operacyjnych i strategicznych planów w marketingu i sprzedaży.
  3. Zastosowanie controllingu marketingowego w poznaniu i zdobyciu przewagi konkurencyjnej na rynku.
  4. Przygotowaniu budżetów działań marketingowych.
  5. Jak w firmie zorganizować controlling w sferze sprzedaży i marketingu. Współpraca działów wewnątrz organizacji.
  6. Podstawowe wskaźniki marketingowe badające skuteczność przyjętych strategii sprzedażowych i marketingowych.
  1. Czym jest controlling marketingowy i jego rola w firmie.
    1. Pojęcie controllingu marketingowego
    2. Rola controllingu marketingowego w firmie
    3. Czym różni się controlling marketingowy od audytu marketingowego
  2. Jak controlling marketingowy wpływa na poprawę obrotów i wyników firmy.
    1. Analizy portfelowe
    2. Budowanie strategii sprzedażowej i marketingowej
  3. Controlling marketingowy jako narzędzie poznania rynku.
    1. Analiza rynku
    2. Segmentacja rynku
  4. Controlling marketingowy jako narzędzie osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
    1. Analiza konkurencji
    2. Szukanie luk i niszy rynkowej
  5. Prognozowanie sprzedaży.
    1. Metody planowania sprzedaży
    2. Analiza sprzedaży podstawą planowania
    3. System raportowania i prognozowanie sprzedaży
  6. Budżet działań marketingowych.
    1. Organizacja procesu budżetowania kosztów marketingowych
    2. Budżet marketingowy jako ważny element budżetu kosztowego firmy
    3. Kontrola realizacji budżetu kosztów marketingowych i osoby za nie odpowiedzialne
  7. Ocena efektywności działań marketingowych i sprzedażowych.
    1. Wskaźniki efektywności sprzedaży
    2. Wskaźniki oceniające efektywność prowadzonych w firmie działań marketingowych
Zapytaj

Zobacz również