Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

Blended learning

Certyfikowany Manager Zakupów

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Jeżeli:

  • chcą mieć Państwo pewność, że organizacja procesu zakupów w Waszym przedsiębiorstwie jest zgodna z najnowszymi trendami i standardami
  • chcą Państwo zagwarantować sobie przewagę konkurencyjną oraz zwiększyć rentowność i wartość firmy poprzez podniesienie efektywności zakupów i optymalizację łańcucha dostaw
  • istotne dla Państwa jest, aby osoby odpowiedzialne za sferę zakupów realizowały w sposób maksymalny swoje zadania i skutecznie korzystały ze swoich kompetencji negocjacyjnych
  • interesuje Państwa praktyczna implementacja współczesnych rozwiązań i narzędzi do bieżących działań strategicznych i operacyjnych firmy w zakresie zakupów

zapraszamy do udziału w szkoleniu - ogólnopolskim certyfikowanym kursie Managera Zakupów.

  • kupcy i zaopatrzeniowcy z firm produkcyjnych i handlowych oraz sektora publicznego
  • asystenci i specjaliści ds. zakupów lub zaopatrzenia
  • analitycy i koordynatorzy zakupów lub zaopatrzenia
  • Product Managerowie
  • specjaliści dystrybucji i logistyki
  • specjaliści: IT, rozwoju i wdrażania produktów, prognozowania i planowania produkcji, marketingu i sprzedaży, czy obsługi klienta chcących wzbogacić wiedzę o zakupach/zaopatrzeniu i zarządzaniu łańcuchem dostaw

6 - tygodniowy kurs obejmuje:

  • 2 warsztaty stacjonarne
  • 4 zestawy multimedialnych materiałów szkoleniowych do samodzielnej pracy w domu
  • Pendrive zwierający narzędzia:prezentacje, narzędzia analityczne, przydatne strategie i techniki zakupowe, testy, scenariusze case'ów negocjacyjnych, nagrania video przeprowadzonych ćwiczeń negocjacyjnych
  • Konsultacje z ekspertem w trakcie warsztatów stacjonarnych
  • Egzamin końcowy po zakończeniu kursu
  • Certyfikat Managera Zakupów

Dlaczego warto wziąć udział w kursie?

  • kompetentny Manager Zakupów może stać się atutem Państwa firmy i swoją wiedzę i umiejętności wykorzystać dla zoptymalizowania procesu i osiągnięcia znaczących oszczędności w zakupach
  • połączenie najnowszych tendencji w zakupach i praktyk wdrażania rozwiązań systemowych - najnowsze tendencje w organizacji i zarządzaniu zakupami zostaną poparte przykładami z praktyki, jak również ćwiczenia warsztatowe z negocjacji zakupowych będą bazowały na potrzebach uczestników i pozwolą wypracować przez nich efektywne rozwiązania do zastosowania w zakupach w przyszłości
  • gwarancja jakości - prowadzący jest ekspertem z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w zakupach, zaopatrzeniu i logistyce; trenerem szkoleń z zakresu zakupów, zaopatrzenia i negocjacji zakupowych, autorem wielu artykułów specjalistycznych
  • oszczędność czasu - program kursu obejmuje kluczowe zagadnienia, dzięki czemu w 6 tygodni zyskają Państwo wiedzę fachową i kompetencje managerskie

Dzięki udziałowi w kursie:

  • wzbogacicie Państwo swoją wiedzę o najnowszych kierunkach w zakresie organizowania i zarządzania zakupami/zaopatrzeniem
  • poznacie Państwo narzędzia analizy strategicznej i operacyjnej, koniecznej do właściwego definiowania i hierarchizowania grup asortymentowych, celem wypracowania właściwych strategii zakupowych
  • dostosują Państwo organizację i procedury zakupowe do najbardziej aktualnych trendów i standardów
  • unikną Państwo problemów związanych z błędami w kontraktach z dostawcami, co zagwarantuje otrzymaniem właściwych technicznie i jakościowo produktów, w odpowiedniej ilości i we właściwym czasie
  • zyskają Państwo dostęp do metod, zasad i wzorów dobrych praktyk zakupowych

Podczas kursu dowiedzą się Państwo m.in.:

  • jakie funkcje i znaczenie mają zakupy dla funkcjonowania przedsiębiorstwa i jak powinny być zorganizowane?
  • jaką wiedzę, kompetencje i uprawnienia powinien posiadać Manager Zakupów, aby zakupy mógł prowadzić efektywnie?
  • jak badać rynek, aby znaleźć optymalne i bezpieczne źródła zakupów?
  • jak wybierać i weryfikować dostawców, aby zagwarantować sobie najlepsze warunki zakupów i zagwarantować sobie ciągłość i prawidłowość dostaw?
  • jak formalizować warunki współpracy z dostawcami i unikać kosztownych błędów kontraktowych?
  • jak profesjonalnie przygotować się do negocjacji, właściwie rozpoznawać cele i interesy partnera stołu negocjacyjnego i stosować skuteczne strategie negocjacyjne, dostosowane do osobowości sprzedających?
  • jak efektywnie prowadzić operacyjne negocjacje zakupowe, aby w sposób maksymalny realizować postawione sobie cele negocjacyjne?

 

1. Warsztat stacjonarny: Rola zakupów i organizacja procesu zakupowego, funkcja i zadania Managera Zakupów - Warszawa 19 maja 2017

  • Rola i znaczenie strategiczne i operacyjne zakupów w nowoczesnej firmie
  • Organizacja i przebieg procesów zakupowych
  • Dział Zakupów/Zaopatrzenia, jego organizacja i rola w przedsiębiorstwie oraz zasady współpracyz jego innymi komórkami
  • Dział Zakupów źródłem optymalizacji kosztów
  • Rola i zadania Managera Zakupów w organizacji
  • Strategiczne narzędzia analityczne wsparcia pracy Managera Zakupów
  • Zasady budowania optymalnego łańcucha dostaw

Materiały dodatkowe: wzory różnych metod analitycznych na poziomie strategicznym

2. Lekcja multimedialna: Zarządzanie kategorią produktów - 26 maja 2017

  • Definicje i funkcje zarządzania kategorią asortymentową
  • Metody analizy asortymentowej w obszarach przedsiębiorstwa: zewnętrznym i wewnętrznym
  • Narzędzia kategoryzacji i hierarchizacji grup asortymentowych
  • Zasady budowania strategii zakupowych określonych kategorii produktowych
  • Strategie zakupowe a relacje z klientami wewnętrznymi i dostawcami
  • Zarządzanie komunikacją w procesie realizacji strategii zakupowych grup asortymentowych

Materiały dodatkowe: Narzędzia analizy asortymentowej, metody kategoryzacji grup asortymentowych

3. Lekcja multimedialna: Wybór dostawców i zarządzanie relacjami z nimi - 2 czerwca 2017

  • Zasady wyboru i profesjonalne metody walidacji dostawców
  • Ryzyka związane z zakupami i dostawcami oraz zasady ich kwantyfikacji i metody ograniczania
  • Od walki konkurencyjnej do partnerstwa strategicznego, czyli budowa i zarządzanie relacjami z dostawcami
  • Dostawca zasobem firmy
  • Narzędzia komunikacji z dostawcami w procesie zakupowym
  • Monitoring i metody analizy współpracy z dostawcami

Materiały dodatkowe: przykłady predefiniowanych wskaźników KPI wyboru i oceny dostawcy, metody oceny standingu finansowego dostawcy

4. Lekcja multimedialna: Umowa zakupu - 9 czerwca 2017

  • Ogólne warunki zakupu
  • Formalne aspekty zawierania umów jednodokumentowych
  • Gestia transportowa i ubezpieczeniowa w wersji Incoterms 2010
  • Struktura ramowa umów zakupów
  • Umowy zakupów z partnerami krajowymi a zagranicznymi
  • Pułapki kontraktowe i błędy w umowach zakupu

Materiały dodatkowe: przykładowe wzory ramowych umów zakupów, najnowsza wersja warunków dostaw Incoterms 2010

5. Lekcja multimedialna: Negocjacje zakupowe - 16 czerwca 2017

  • Istota, charakterystyka i aspekty negocjacji zakupowych
  • Profilowanie partnera negocjacyjnego
  • Specyfika negocjacji określonych grup towarowych i kategorii dostawców
  • Efektywne narzędzia komunikacji w negocjacjach zakupowych
  • Przebieg, strategie i techniki w poszczególnych fazach negocjacji zakupowych
  • Narzędzia skutecznego polepszania swojej pozycji negocjacyjnej
  • Procedura profesjonalnego przygotowania się do negocjacji zakupowych

Materiały dodatkowe: zestawienie technik negocjacyjnych, testy stylu komunikacji i negocjacji, formularz przygotowania się do negocjacji

6. Warsztat stacjonarny: Negocjacje zakupowe - warsztat praktyczny - Warszawa 23 czerwca 2017

  • Ćwiczenia z negocjacji prowadzone przez jednego kupującego i sprzedającego
  • Ćwiczenia z negocjacji prowadzone przez zespoły negocjatorów

Podstawą ćwiczeń są specjalnie przygotowane dla uczestników scenariusze uwzględniające zakres, specyfikę i charakter prowadzonych przez nich negocjacji. Otrzymują je poszczególne pary lub zespoły negocjacyjne uczestników i mają czas na przygotowanie się do negocjacji. Przebieg negocjacji jest nagrywany kamerą video. Film z nagrania jest analizowany przez uczestników (trener jest moderatorem) pod kątem wielu kryteriów.

Materiały dodatkowe: scenariusze negocjacyjne, nagrania video z praktycznych ćwiczeń negocjacyjnych

Zapytaj

Zobacz również

Forum

5. Forum Nowoczesnego Controllingu

Skuteczny controlling - rentowne przedsiębiorstwo. Koszty - oszczędności - optymalizacje

Szczegóły
e-kurs mailowy

Dane osobowe w przedsiębiorstwach i instytucjach

Pozyskiwanie, przetwarzanie, zabezpieczanie, udostępnianie i odpowiedzialność po zmianach w ochronie danych osobowych

Szczegóły