Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

Blended learning

Akademia Rzeczników Prasowych

STOPIEŃ I: Współpraca z mediami

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak:

  • udzielać informacji oraz odpowiadać na niewygodne pytania dziennikarzy,
  • sprawić, aby przekaz mediów był dokładnie taki, na jakim Ci zależy
  • z nudnej informacji zrobić gorącego newsa, który zainteresuje dziennikarzy

i zależy Ci, aby Twoje działania były profesjonalne i skutecznie realizowały politykę informacyjną organizacji, zapraszamy do udziału w ogólnopolskim, certyfikowanym kursie Akademia Rzeczników Prasowych.

6-tygodniowy kurs obejmuje:

  • 2 warsztaty stacjonarne (wprowadzający – przygotowujący do kolejnych części kursu i zamykający – utrwalający wiedzę nabytą w trakcie kursu); każdy warsztat opiera się na części teoretycznej popartej case study oraz praktycznej, opartej na ćwiczeniach
  • 4 zestawy multimedialnych materiałów szkoleniowych do samodzielnej pracy w domu
  • Pendrive zawierający zestaw praktycznych narzędzi dla rzecznika prasowego
  • Panel konsultacyjny w trakcie warsztatów stacjonarnych uczestnicy mają możliwość indywidualnych konsultacji
    z prowadzącym w zakresie tematów poruszanych podczas kursu
  • Egzamin końcowy po zakończeniu kursu
  • Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu

Dlaczego warto wziąć udział w kursie?

  • Unikalna formuła – kurs łączy różne formy nauki, zarówno stacjonarne, jak i e-learning, co zwiększa jego efektywność w stosunku do tradycyjnych szkoleń
  • Doświadczenie i praktyka prowadzących – współpracujemy wyłącznie z trenerami, mogącymi pochwalić się wieloletnim doświadczeniem
  • Wiedza oparta na przykładach – wiedza teoretyczna poparta case study oraz ćwiczeniami, które pozwolą utrwalić nabyte umiejętności
  • Pakiet praktycznych materiałów – każdy uczestnik na zakończenie kursu otrzymuje pendriva z zestawem gotowych narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy
  • Indywidualne konsultacje z ekspertem – w trakcie trwania kursu uczestnicy mogą skorzystać z konsultacji z ekspertem prowadzącym kurs w trakcie specjalnych PANELI KONSULTACYJNYCH
  • Oszczędność czasu i pieniędzy – kurs jest trzykrotnie tańszy od studiów podyplomowych i realizuje program dostosowany do dynamicznie zmieniających się warunków na rynku

UWAGA: w przygotowaniu są kolejne stopnie kursu

II STOPIEŃ: Narzędzia komunikacji

III STOPIEŃ: Zarządzanie kryzysowe

 

 

Więcej informacji znajduje się TUTAJ

1. Warsztaty stacjonarne: Zasady dobrej współpracy z mediami - 16 października 2015 Warszawa

  • Tworzenie medialnej bazy danych – gdzie szukać informacji
  • Czego oczekują media – jak przygotować przekaz w zależności od potrzeby, specyfiki pracy i sposobu komunikacji medium
  • Jak zwiększyć szansę na publikację swojej informacji prasowej – elementy decydujące o wartości i skuteczności wypowiedzi w mediach

Ćwiczenie: Gorący news - jak z nudnej informacji zrobić newsa, który będzie atrakcyjny dla mediów

2. Lekcja multimedialna: Budowanie dobrych relacji z dziennikarzami - 23 października 2015

  • W jaki sposób dotrzeć do konkretnego dziennikarza, nawiązać i utrzymać z nim dobry kontakt – dobre praktyki
  • Przeciek kontrolowany, czyli jak zachęcić dziennikarza do zapoznania się z tematem
  • Analiza najczęściej popełnianych błędów przez rzeczników prasowych w kontaktach z dziennikarzami

3. Lekcja multimedialna: Kreowanie wizerunku swojego i organizacji w mediach- 30 października 2015

  • Kto i w jaki sposób powinien wypowiadać się w imieniu organizacji, aby w mediach nie pojawiały się sprzeczne komunikaty
  • W jaki sposób budować pozytywny wizerunek organizacji za pomocą komunikatów, informacji, wypowiedzi eksperckich i innych narzędzi polityki informacyjnej
  • Jak cię widzą, tak cię piszą – wskazówki, jak za pomocą prostych narzędzi budować swój profesjonalny wizerunek w mediach

4. Lekcja multimedialna: Prawo w kontaktach z mediami - 6 listopada 2015

  • W jaki sposób bronić się w przypadku naruszenia przez media dobrego imienia organizacji
  • Kiedy redaktor naczelny musi, a kiedy może odmówić zamieszczenia sprostowania i odpowiedzi
  • Prawo do informacji – kiedy rzecznik musi udzielić informacji, a kiedy może odmówić

5. Lekcja multimedialna: Tworzenie interesujących materiałów dla mediów - 13 listopada 2015

  • Jak napisać dobrą informację prasową, która zainteresuje dziennikarzy – odwrócona piramida
  • Na co zwrócić uwagę redagując informację do radia, telewizji, prasy i internetu – styl komunikacji uzależniony od medium
  • Analiza wybranych informacji prasowych pod kątem ich atrakcyjności dla mediów

6. Warsztaty stacjonarne: Wystąpienia "na żywo" - 20 listopada 2015 Warszawa

  • W jaki sposób przygotować się do wystąpienia „na żywo” w telewizji i w radiu, aby wypaść profesjonalnie i wiarygodnie
  • Czego nie wolno mówić podczas wywiadu dla radia lub telewizji – przykłady
  • Niezręczna sytuacja, niewygodne pytanie – jak wybrnąć z wpadki podczas wystąpienia „na żywo”

Ćwiczenie: Profesjonalnie i ciekawie - jak przygotować wystąpienie, aby zrealizować zamierzone cele i nie zanudzić odbiorców

Zestaw praktycznych narzędzi dla rzecznika prasowego na pendrivie, m.in.:

  • Szablony do tworzenia informacji i notek prasowych, komunikatów i oświadczeń, sprostowań i odpowiedzi
  • Wzorcowe przemówienia przygotowane przez najlepszych profesjonalistów w branży, które będziesz mógł wykorzystać w ramach komunikacji wewnętrznej z pracownikami organizacji, w przypadku sytuacji kryzysowej w firmie, w kontaktach z mediami
  • Artykuły opracowane przez doświadczonych rzeczników prasowych z praktycznymi wskazówkami sprawdzonymi rozwiązaniami, które pozwolą Ci doskonalić swój warsztat pracy
Zapytaj

Zobacz również

warsztaty praktyczne

Ochrona środowiska w 2020 roku

Zmiany w obowiązkach przedsiębiorców: sprawozdawczość do KOBIZE oraz ewidencja odpadów poprzez rejestr BDO

Szczegóły
Blended learning

Controlling finansowy

w ramach Akademii Controllingu i Rachunkowości Zarządczej

Szczegóły