Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

Blended learning

Akademia Rzeczników Prasowych

Współpraca z mediami - moduł 1

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak:

  • udzielać informacji oraz odpowiadać na niewygodne pytania dziennikarzy,
  • sprawić, aby przekaz mediów był dokładnie taki, na jakim Ci zależy,
  • z nudnej informacji zrobić gorącego newsa, który zainteresuje media

i zależy Ci, aby Twoje działania były profesjonalne i skutecznie realizowały politykę informacyjną organizacji, zapraszamy do udziały w ogólnopolskim, certyfikowanym kursie.

 

  • rzecznicy prasowi
  • specjaliści ds. komunikacji z mediami

4-tygodniowy kurs obejmuje:

  • 2 warsztaty stacjonarne - każdy warsztat opiera się na części teoretycznej popartej case study oraz praktycznej, opartej na ćwiczeniach:
  • wprowadzający – przygotowujący do kolejnych części kursu,
  • zamykający – utrwalający wiedzę nabytą w trakcie kursu
  • 2 zestawy multimedialnych materiałów szkoleniowych do samodzielnej pracy w domu
  • Pendrive zwierający zestaw praktycznych narzędzi dla rzecznika prasowego
  • Panel konsultacyjny – w trakcie warsztatów stacjonarnych uczestnicy mają możliwość indywidualnych konsultacji z prowadzącym w zakresie tematów poruszanych podczas kursu
  • Egzamin końcowy po zakończeniu kursu
  • Certyfikat potwierdzający ukończenia kursu

Dlaczego warto wziąć udział w kursie?

  • Unikalna formuła – kurs łączy różne formy nauki, zarówno stacjonarne, jak i e-learning, co zwiększa jego efektywność w stosunku do tradycyjnych szkoleń.
  • Doświadczenie i praktyka prowadzących – współpracujemy wyłącznie z trenerami, mogącymi pochwalić się wieloletnim doświadczeniem.
  • Wiedza oparta na przykładach – wiedza teoretyczna poparta case study oraz ćwiczeniami, które pozwolą utrwalić nabyte umiejętności.
  • Pakiet praktycznych materiałów – każdy uczestnik na zakończenie modułu otrzymuje pendrive’a z zestawem materiałów i gotowych narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy
  • Opieka eksperta – w trakcie trwania kursu uczestnicy mają możliwość konsultacji z ekspertem prowadzącym kurs w trakcie specjalnych PANELI KONSULTACYJNYCH

1. Warsztat stacjonarny: Zasady dobrej współpracy z mediami - Warszawa 20 maja 2016

  • W jaki sposób dotrzeć do konkretnego dziennikarza, nawiązać i utrzymać z nim dobry kontakt – dobre praktyki
  • Czego oczekują media – jak przygotować przekaz w zależności od potrzeby, specyfiki pracy i sposobu komunikacji medium
  • Jak zwiększyć szansę na publikację swojej informacji prasowej – elementy decydujące o wartości i skuteczności wypowiedzi w mediach
  • Analiza najczęściej popełnianych błędów przez rzeczników prasowych w kontaktach z dziennikarzami

Ćwiczenie:

  • Ocena wybranych informacji prasowych pod kątem ich atrakcyjności dla mediów
  • Tworzenie interesujących materiałów dla mediów – jak z nudnej informacji zrobić newsa, który będzie atrakcyjny dla mediów

2. Lekcja multimedialna: Kreowanie wizerunku swojego i organizacji w mediach - 3 czerwca 2016

  • Kto i w jaki sposób powinien wypowiadać się w imieniu organizacji, aby w mediach nie pojawiały się sprzeczne komunikaty
  • W jaki sposób budować pozytywny wizerunek organizacji za pomocą komunikatów, informacji, wypowiedzi eksperckich i innych narzędzi polityki informacyjnej
  • Jak cię widzą, tak cię piszą – wskazówki, jak za pomocą prostych narzędzi budować swój profesjonalny wizerunek w mediach

3. Lekcja multimedialna: Prawo w kontaktach z mediami - 10 czerwca 2016

  • W jaki sposób bronić się w przypadku naruszenia przez media dobrego imienia organizacji
  • Kiedy redaktor naczelny musi, a kiedy może odmówić zamieszczenia sprostowania i odpowiedzi
  • Prawo do informacji – kiedy rzecznik musi udzielić informacji, a kiedy może odmówić

4. Warsztat stacjonarny: Wystąpienia "na żywo" - Warszawa 17 czerwca 2016

  • W jaki sposób przygotować się do wystąpienia „na żywo” w telewizji i w radiu, aby wypaść profesjonalnie i wiarygodnie
  • Czego nie wolno mówić podczas wywiadu dla radia lub telewizji – przykłady
  • Niezręczna sytuacja, niewygodne pytanie – jak wybrnąć z wpadki podczas wystąpienia „na żywo”

Ćwiczenie:

  • Analiza wybranych wystąpień telewizyjnych
  • Przygotowanie wystąpienia realizującego zamierzone cele

 

Zapytaj

Zobacz również

Forum

5. Forum Nowoczesnego Controllingu

Skuteczny controlling - rentowne przedsiębiorstwo. Koszty - oszczędności - optymalizacje

Szczegóły