Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych podlega każda działalność gospodarcza. Nawet jednoosobowe firmy są zagrożone sankcjami przekraczającymi milion złotych. Jak prowadzić bazę klientów, gdzie przechowywać dane, jak konstruować dokumenty i hasła systemowe spełniając nowe, rygorystyczne wymagania Europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych? Wyjaśniamy na szkoleniu.
Michał Geilke
Jeżeli chcą poznać Państwo odpowiedzi na te pytania, zapraszamy do udziału w szkoleniu, po którym każdy z uczestników będzie gotowy do wsparcia organizacji w realizacji strategii i osiągania celów sprzedażowych firmy.
Anna Sperska
Jeżeli:
zapraszamy na praktyczne warsztaty wprowadzające w zagadnienia controllingu finansowego.
dr Dariusz Stronka
Jesteś handlowcem? Więc z pewnością chcesz:
Zespół ekspertów
Nie jest sztuką wykorzystać cały budżet marketingowy - sztuką jest określić, które z poszczególnych działań marketingowych mają największy wpływ na sprzedaż firmy. Google Analytics pozwala na taką weryfikację efektywności wszystkich działań marketingowych - zarówno online, jak i offline.
Szymon Wesołowski
Jeśli poszukują Państwo odpowiedzi na pytania:
Już dziś polecamy zarezerwować miejsce na 4. Forum Informacji Zarządczej!
Zespół ekspertów
Prawie wszyscy użytkownicy programu Excel, nawet doświadczeni, nie mają pojęcia, jak wiele czasu i energii tracą na to, czego nie wiedzą o tym niezwykłym narzędziu. Brną dalej za pomocą sekwencji poleceń, procesów, konfiguracji wykresu, formatowania i formuł, które są nieefektywne, a wystarczy poznać kilka trików, żeby skrócić swój czas pracy do minimum. Większość użytkowników Excela jest po prostu nieświadomych "ukrytych" funkcji, które mogą poprawić wydajność pracy.
Wojciech Próchnicki
dr Tomasz M. Zieliński
Paweł Musiał i Wojciech Próchnicki
Jeżeli:
dr Dariusz Stronka i Wojciech Próchnicki
Umiejętność planowania, programowania procesu dydaktycznego jest istotną kompetencją każdego nauczyciela. To od właściwego planowania pracy zależy jakość kształcenia, która odgrywa coraz większą rolę w obecnej rzeczywistości edukacyjnej. Właściwe programowanie, planowanie porządkuje pracę nauczyciela, pomaga w osiąganiu wyznaczonych celów edukacyjnych.
dr Paweł F. Nowak
Imprezy sportowo-rekreacyjne są popularną formą upowszechniania określonej aktywności fizycznej. Eventy są miejscem spotkania pasjonatów określonej dyscypliny (widzów i aktywnych uczestników), są sposobem aktywnego, zdrowego spędzania czasu wolnego i przestrzenią do sprawdzenia się w sportowej rywalizacji, która może przybierać różnorodną postać. W każdej miejscowości odbywają się festyny promujące zdrowy styl życia, jak i zawody sportowe, które mają na celu wyłonić najlepszych w danej konkurencji.
dr Paweł F. Nowak
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych spowoduje ujednolicenie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych we wszystkich krajach UE.
Michał Geilke
Pobyt i zatrudnienie cudzoziemców na terenie RP obwarowane są licznymi wymogami formalnymi. Część tych formalności leży w gestii pracodawcy, który zatrudnia obcokrajowca. Jeżeli chcesz być na bieżąco z procedurami oraz dokumentacją dla zatrudnianych w Polsce obcokrajowców zapraszamy na szkolenie, podczas którego w łatwy sposób dowiesz się jakie dokumenty należy przygotować oraz jakie spełnić wymogi, aby zgodnie z prawem przyjąć do pracy osoby spoza terytorium RP.
Adam Jankowski
Jeżeli:
Zespół ekspertów
Zarządzanie projektami staje się coraz większym wyzwaniem dla współczesnych firm i organizacji. Aby osiągać zamierzone cele, musimy nauczyć się rozwiązywać problemy i realizować coraz bardziej złożone zadania w coraz krótszym czasie. Dlatego proponujemy Państwu efektywne i sprawdzone narzędzie, jakim jest metodologia Zarządzania Projektami.
Andrzej Sieradzki
Polskich przedsiębiorców, podobnie jak pozostałych obywateli Unii Europejskiej, dotyczy swoboda przedsiębiorczości, która pozwala na założenie firmy na terenie całej Wspólnoty. Bliskość niemieckiej granicy oraz duży potencjał gospodarczy naszego zachodniego sąsiada powoduje, że Polacy coraz częściej dostrzegają szansę na ekspansję gospodarczą do Niemiec.
Znajomość zasad zawierania umów w obrocie gospodarczym jest niezwykle istotna w świetle ewentualnych konsekwencji wynikających ze źle przygotowanych zapisów w dokumentach. Wadliwa konstrukcja zapisów w umowach handlowych naraża strony umowy nie tylko na brak zaufania, czy nadszarpnięcie wizerunku, ale również może utrudnić lub uniemożliwić dochodzenie roszczeń przed sądem.
Kapitał ludzki to jedno z priorytetowych ogniw w każdej organizacji, który stanowi kolosalną wartość dla jej rozwoju i nie może być postrzegany tylko jako źródło kosztów, ale jako fundament przedsiębiorstwa. Controlling personalny pozwala na wdrożenie narzędzi do planowania, mierzenia i analizy procesu zarządzania zasobami ludzkimi tak, aby zasoby te były wykorzystywane w jak najlepszy sposób. Zapraszamy do udziału w e-kursie, który wyposaży Państwa w niezbędną wiedzę oraz instrumenty, które pozwolą na podniesienie skuteczności działań w obszarze kierowania działem HR.
Jeśli poszukujesz odpowiedzi na pytania:
Jeżeli:
Jesteś praktykiem? Pełnisz rolę ABI lub ADO w instytucji? Na co dzień zajmujesz się problematyką ochrony danych osobowych? Przygotuj się na duże zmiany, które przyniesie RODO!
Aby się dobrze do tych zmian przygotować i nakreślić właściwy kierunek działań mający na celu zgodną z prawem ochronę danych osobowych w organizacji, niezbędne jest stworzenie „banku informacji” o RODO.
Reforma edukacji stała się faktem a nadchodzący rok szkolny 2017/2018 przyniesie ze sobą duże zmiany w Prawie oświatowym. Aby zdążyć zapoznać się z założeniami reformy edukacji zapraszamy do udziału w e-szkoleniu, które pomoże Państwu zaznajomić się ze skutkami tej reformy dla organów prowadzących, dyrektorów, nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych szkoły.
Informacja publiczna dotyczy spraw publicznych a jej udostępnienie możliwe jest na zasadach i w trybie określonym w ustawie. Aby przybliżyć tematykę dostępu do informacji publicznej zapraszamy do udziału w e-szkoleniu, podczas którego dowiecie się Państwo m.in.: jakie są prawne regulacje w dostępie do informacji publicznej i ograniczenia dostępu oraz jakie są opłaty i koszty udostępnienia informacji publicznej. Znajomość przepisów obowiązującego prawa pogłębi Państwa wiedzę w tym temacie oraz pozwoli uniknąć problemów związanych z nieudzieleniem informacji publicznej.
Prowadzenie działalności gospodarczej stawia niejednokrotnie przedsiębiorcę przed faktem ustanowienia przedstawicielstwa, pełnomocnictwa czy prokury. Umocowanie (czyli nadanie kompetencji) do dokonywania określonych czynności prawnych, ma kluczowe znaczenie przy zawieraniu umów. Zapraszamy do udziału w e-szkoleniu, podczas którego zostaną wyjaśnione kwestie reprezentacji firmy, form jakie może ona przyjmować oraz zminimalizowania ryzyka kontaktów handlowych.
Prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki to nie tylko wachlarz korzyści dla przedsiębiorcy, ale również szereg procedur, których należy dopełnić, aby mogła ona sprawnie funkcjonować. Jaką formę działalności wybrać? Jak prowadzić działalność w formie spółki z o.o., aby prawidłowo zabezpieczyć interesy firmy? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w e-kursie, dzięki któremu zaznajomią się Państwo z przepisami oraz nabędą Państwo umiejętności dostosowania odpowiedznich rozwiązań prawnych, aby wspierać działania spółki.
25 czerwca 2017r. weszły w życie nowe przepisy Prawa farmaceutycznego, które przyniosły szereg istotnych zmian zarówno dla podmiotów planujących otwarcie apteki ogólnodostępnej, jak i dla tych, które już je prowadzą. Zmiany będą dotyczyły przede wszystkim ograniczeń w wydawaniu zezwoleń na prowadzenie apteki ogólnodostępnej, obowiązku prowadzenia apteki przez czynnego farmaceutę oraz sytuacji związanych z sukcesją aptek. Zapraszamy do udziału w e-kursie, podczas którego zostaną wyjaśnione kwestie dotyczące zmian w prawie oraz sposób na uniknięcie problemów związanych ze sprzedażą apteki lub przygotowaniem sukcesji.
System HACCP jest wdrażany w celu zapewnienia bezpieczeństwa żywności na wszystkich etapach procesu produkcji lub obrotu środkami spożywczymi. Wymagania systemu HACCP określone są w przepisach rozporządzenia (WE) nr 852/2004 w sprawie higieny środków spożywczych i obejmują cały łańcuch żywnościowy od produkcji (w tym również produkcji opakowań przeznaczonych do kontaktu z żywnością) poprzez magazynowanie po handel.
Coraz częściej przedsiębiorcy planują wejście na rynki zagraniczne poprzez eksport i import towarów lub usług. Zanim jednak rozpocznie się pozyskiwanie klientów i partnerów do współpracy warto, a nawet należy zaznajomić się z ogólnymi warunkami organizacji eksportu czy importu, zasadami konstruowania umów międzynarodowych, warunkami sprzedaży Incoterms, obowiązkami podatkowymi i celnymi a także ryzykiem w handlu zagranicznym.
Wysokie koszty prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce oraz częste zmiany w systemie podatkowym stawiają przedsiębiorców przed dylematem przeniesienia biznesu poza granice kraju. W bliskim sąsiedztwie, w Czechach i na Słowacji, właścicele firm znajdują korzystniejsze warunki dla rozwoju przedsiębiorstw. Brak barier prawnych, nadmiernej biurokracji oraz przyjazna polityka podatkowa są alternatywą dla rodzimego rynku.
Niższe obciążenia podatkowe oraz składki na ubezpieczenia społeczne na Słowacji zachęcają polskich przedsiębiorców do założenia lub przeniesienia swojego biznesu do naszego południowego sąsiada. Rozbudowany system ulg dla przedsiębiorców, niższe koszty pracy oraz możliwość prowadzenia działalności gospodarczej przez Polaków na takich samych zasadach jak obywatele Słowacji sprawiają, że kraj ten przyciąga wielu właścicieli polskich firm.
Jeżeli:
nie może zabraknąć Cię na 4. Forum Szefów Sprzedaży
Każdy właściciel i menedżer klubu fitness doskonale zna zjawisko cyklicznie pojawiających się faz przypływu klientów w związku ze zbliżającą się wiosną, sezonem wakacyjnym czy imprezą sylwestrową. Niestety, po każdej takiej fali następuje odpływ klientów, którzy osiągnęli swój cel lub - częściej - zniechęcili się do żmudnych ćwiczeń. Istnieją jednak skuteczne sposoby na zatrzymanie raz pozyskanych klientów w klubie.
Jeżeli:
nie może zabraknąć Cię na Forum Skutecznej Sprzedaży Usług Hotelowych!
Prowadzenie działalności gospodarczej w Czechach jest dużo tańsze niż w Polsce. Procedura zakładania nie tylko jednoosobowej działaności, ale i spółek kapitałowych jest łatwiejsza a system podatkowy uproszczony. Zapraszamy na szkolenie, podczas którego dowiecie się Państwo o warunkach prowadzenia firmy w Republice Czeskiej, procesie rejestracji działalności, podatkach oraz ubezpieczeniach społecznych. Poruszone zostaną również kwestie trudności, z którymi może się spotkać przedsiębiorca z Polski oraz udzielone zostaną rady, jak tych trudności uniknąć, aby firma działała sprawnie.
Pakiet MS Office jest podstawowym narzędziem pracy na większości stanowisk. Jednak znajomość jego programów w większości przypadków jest podstawowa. Najczęściej korzystamy z „utartych ścieżek”, wykorzystując tylko kilka funkcji. A gdyby poznać więcej funkcjonalności wykonywanie zadań zajmowałoby o wiele mniej czasu. Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy uczestników na temat możliwości takich programów jak Word, Excel i Access, dzięki czemu wzrośnie ich efektywność i wydajność w pracy.
Jeżeli:
Celem szkolenia jest wskazanie roli controllingu marketingowego w firmie i jego wpływu na sprzedaż oraz wyniki firmy. Podczas e-kursu przedstawiona zostanie idea i narzędzia wykorzystywane w controllingu marketingowym.
Jeżeli:
E-mailing to jeden z najbardziej efektywnych sposobów na pozyskiwanie i budowanie lojalności wśród klientów każdej firmy. Przekonaj się, że każda złotówka zainwestowana w e-mailing może przynieść nawet 500% zwrotu!
Świat Internetu nie jest już jednokierunkowy. W formułowanie przekazu marketingowego zaangażowali się również konsumenci. Mogą oni aktywnie promować markę, ale również działać na jej niekorzyść. Co zatem zrobić, żeby zaistnieć w świecie mediów społecznościowych i zgromadzić jak największą liczbę "fanów"? Jakie środki komunikacji wybrać? Jakie treści, gdzie publikować? Na te i wiele innych pytań znajdziecie Państwo odpowiedź zapisując się na e-szkolenie.
Obowiązek prowadzenia gospodarki odpadami zgodnie z przepisami dotyczy każdego, nawet najmniejszego przedsiębiorcy, który w swej działalności wytwarza odpady (tonery, świetlówki, opakowania) lub wprowadza na rynek opakowania (importerzy lub producenci, którzy pakują swoje wyroby w opakowania).
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które w codziennej pracy posługują się arkuszem Excela i chcą jeszcze efektywniej wykorzystać możliwości, jakie dają tabele przestawne, makra czy VBA.
Umiejętność szybkiego konsolidowania, a następnie analizowania danych pomogą zoptymalizować czas potrzebny do tworzenia różnego typu zestawień i prezentacji danych.
Właściwe zarządzanie procedurami sanitarno-higienicznymi w placówce służby zdrowia minimalizuje ryzyko zdarzeń medycznych i niebezpieczeństwo pociągnięcia do odpowiedzialności w przypadku ich wystąpienia. Chronią one zatem zarówno pacjenta, jak i personel i placówkę, są istotne dla jakości usług medycznych, są w centrum zainteresowania mediów w sytuacjach kryzysowych.
Jeżeli:
Z chwilą zatrudnienia pracownika każdy pracodawca musi liczyć się z dodatkowymi obowiązkami, jakie na nim spoczną. Akta osobowe pracowników muszą być przechowywane w firmie przez 50 lat od dnia ustania stosunku pracy. Za niedopełnienie obowiązku prawidłowego prowadzenia dokumentacji związanej z zatrudnianiem, zatrudnieniem i zwolnieniem pracownika grozi wysoka grzywna.
Pobyt i zatrudnienie cudzoziemców na terenie RP obwarowane są licznymi wymogami formalnymi. Część tych formalności leży w gestii pracodawcy, który zatrudnia obcokrajowca. Jeżeli chcesz być na bieżąco z procedurami oraz dokumentacją dla zatrudnianych w Polsce obcokrajowców zapraszamy na e-szkolenie, podczas którego w łatwy sposób dowiesz się jakie dokumenty należy przygotować oraz jakie spełnić wymogi, aby zgodnie z prawem przyjąć do pracy osoby spoza terytorium RP.
Nawet jeśli nie Ty prowadzisz książkę przychodów i rozchodów warto wiedzieć, jak to robi Twoje biuro rachunkowe. Jeśli chcesz zgłębić tajniki prowadzenia i rozliczania PKPiR i robić to samodzielnie, to szkolenie jest właśnie dla Ciebie. Zdobycie wiedzy na temat rozliczania przychodów i kosztów to podniesienie kwalifikacji oraz możliwość wykonywania czynności związanych z księgowością w małej firmie.
Powiedzenie “jeżeli nie ma Ciebie w Google, to Ciebie nie ma” ma szczególne odzwierciedlenie w działaniach marketingowych każdej firmy - to właśnie wyszukiwarka Google obecnie jest dla internautów pierwszym źródłem informacji o usługach / produktach danej firmy. Jeżeli brakuje tam naszej reklamy, nasi potencjalni klienci idą do konkurencji...
Jeżeli:
zapraszamy do udziału w szkoleniu - ogólnopolskim certyfikowanym kursie Managera Zakupów.
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w podstawowych programach pakietu MS Office. Jego celem jest wzrost umiejętności wykorzystania pakietu Microsoft Office. 4-modułowy pakiet obejmuje zagadnienia związane z Wordem, Excelem, PowerPointem i Outlookiem.
Istnieje szereg metod wyceny przedsiębiorstwa, ale niewłaściwe stosowanie modeli finansowych prowadzi do nieracjonalnych decyzji biznesowych. Żeby pomóc Państwu poznać zalety różnych metod wyceny jak i nauczyć Państwa praktycznego ich wykorzystania stworzyliśmy ten 4-częściowy kurs.
Zarządzanie pracownikami produkcyjnymi, ich motywowanie, wyznaczanie celów oraz rozliczanie z ich osiągnięcia należy do zadań wyjątkowo trudnych. Światy zorientowanego na cele menedżera i szeregowego pracownika produkcyjnego czy fizycznego są często bardzo odległe. W jaki sposób pokonać bariery komunikacyjne w relacjach z pracownikami produkcyjnymi?
Budżetowanie jest złożonym procesem, zmierzającym do określenia podstawowych kategorii biznesowych i finansowych, które składają się na docelowe wyniki zaprezentowane w postaci planu sprawozdań finansowych. Ten 4-częsciowy kurs pomoże Państwu w usystematyzowaniu wiedzy z zakresu nowoczesnego podejścia do budżetowania...
Nie trzeba być analitykiem finansowym, żeby umieć tworzyć plany i prognozy finansowe. Ten 4-częsciowy kurs jest przeznaczony dla menedżerów i dyrektorów sprzedaży, którzy chcą poznać metody szybkiego i sprawnego przygotowywania kalkulacji, prognoz i analiz handlowych.
Nie trzeba być księgowym lub dyrektorem finansowym, aby napisać dobry biznesplan. Ten 4-częściowy kurs nauczy Państwa jak dokonywać szacunków i analiz finansowych oraz jakie wnioski można wyciągnąć na podstawie tych działań.
Nie trzeba być księgowym lub dyrektorem finansowym, aby orientować się w kondycji gospodarczej firmy. Ten 4-częsciowy e-kurs nauczy Państwa czytać sprawozdanie finansowe na poziomie, który pozwoli zrozumieć i zinterpretować kluczowe dane finansowe potrzebne do podejmowania codziennych decyzji biznesowych.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą doskonalić swoje umiejętności wykorzystania narzędzia EXCEL na poziomie średnio zaawansowanym. Praktyczne przykłady, na których uczestnicy będą pracować przybliżą zagadnienia związne z tworzeniem tabel przestawnych, pracy na dużych zbiorach danych oraz budowania wykresów tak, aby samodzielnie zbudować własne narzędzia do analizy.
Projekty związane z OZE oraz efektywnością energetyczną są jednymi z głównych obszarów zainteresowania polskich beneficjentów, a działania proekologiczne to istotne cele, wokół których skoncentrowane są programy europejskie i krajowe. Na takie przedsięwzięcia można znaleźć dofinasowanie z dotacji unijnych, ale uzyskają one wsparcie także z innych źródeł.
Iran po latach wyłączenia z handlu międzynarodowego ponownie wkracza do gry. 80 milionów mieszkańców to ogromny potencjał dla polskich przedsiębiorców, którzy mają niezliczone możliwości zbytu dla swoich towarów i usług. Obecny czas jest najlepszy na podjęcie decyzji o rozpoczęciu biznesu z irańskimi partnerami zanim zrobi to konkurencja.
Jeżeli:
weź udział we wprowadzającym kursie zawodowym MSR
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które biegle posługują się narzędziem Excel a chcą poszerzyć swoją wiedzę na poziomie eksperckim na temat funkcji finansowych. Praktyczne przykłady, na których uczestnicy będą pracować przybliżą zagadnienia związne z tworzeniem analiz wskaźnikowych, tabel przestawnych czy macierzy kosztów.
Celem szkolenia jest poznanie procesu budżetowania, przygotowanie planu budżetowania, przeprowadzenia procesu budżetowania w jednostce. W kursie również zostanie przybliżona istota budżetowania elastycznego oraz alternatywne metody budżetowania. Pokazane zostaną konkretne przykłady budżetowania sprzedaży sezonowej, budżetu inwestycji.
Z roku na rok, z uwagi na szybko rosnącą konkurencję, coraz trudniej pozyskać nowego klienta, a jeszcze trudniej go utrzymać. Wymagania klientów są coraz bardziej wyrafinowane. Dobra cena i jakość już nie wystarczą, żeby ich zadowolić.
Dynamiczny rozwój prowadzonej działalności gospodarczej wpływa na zwiększenie obrotów i skali prowadzonych interesów, a to z kolei skutkuje dużym ryzykiem odpowiedzialności majątkowej za zobowiązania. Jeżeli więc stoicie Państwo przed dylematem zmiany formy prawnej działalności, udział w szkoleniu pomoże Państwu odpowiedzieć na pytanie jak to zrobić?
Przeciążenie informacją (information overload) potrafi skutecznie zablokować lub znacząco opóźnić procesy decyzyjne. W obliczu wymogów wysokokonkurencyjnego otoczenia sytuacja, w której zmagać się trzeba z ogromem informacji historycznej, planami analitycznymi, niezliczonymi raportami – jest nie do zaakceptowania.
Jeżeli problem brzmi znajomo, weź udział w 6 - tygodniowym kursie przygotowanym przez redakcję magazynu "Szef Sprzedaży" oraz ekspertów Simon, Kucher & Partners.
Pobyt i zatrudnienie cudzoziemców na terenie RP obwarowane są licznymi wymogami formalnymi. Część tych formalności leży w gestii pracodawcy, który zatrudnia obcokrajowca. Jeżeli chcesz być na bieżąco z procedurami oraz dokumentacją dla zatrudnianych w Polsce obcokrajowców zapraszamy na szkolenie, podczas którego w łatwy sposób dowiesz się jakie dokumenty należy przygotować oraz jakie spełnić wymogi, aby zgodnie z prawem przyjąć do pracy osoby spoza terytorium RP.
Flota samochodowa będąca na wyposażeniu przedsiębiorstwa jest wykorzystywana zarówno do prowadzenia działalności gospodarczej, jak i do wykonywania zadań służbowych powierzonych pracownikom. Niektórzy pracodawcy udostępniają samochody również do celów prywatnych swoich podwładnych. Podczas e-szkolenia zapoznacie się Państwo z uwarunkowaniami prawno-podatkowymi zakupu, sprzedaży, wynajmu, napraw, leasingu oraz korzystania z samochodu jako narzędzia pracy.
Motywowanie pracowników jest kompleksowym narzędziem, zajmującym centralne miejsce w systemie zarządzania zasobami ludzkimi większości organizacji. Jego znaczenie jest szczególnie duże, ponieważ może być przydatne praktycznie we wszystkich fazach, które składają się na proces kierowania pracownikami (od procesu adaptacji, poprzez kierowanie karierą pracowników, aż po określanie strategii personalnej organizacji). Motywowanie pracowników ma na celu zacieśnienie relacji pracownik – pracodawca oraz nakłonienie go do efektywniejszej pracy. W konsekwencji przekłada się to na zadowolenie pracownika i zyski firmy.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak:
i zależy Ci, aby Twoje działania były profesjonalne i skutecznie realizowały politykę informacyjną organizacji, zapraszamy do udziału w ogólnopolskim, certyfikowanym kursie Akademia Rzeczników Prasowych.
Chiny zadziwiają świat tempem rozwoju gospodarczego. W 2011 r. stały się drugą po USA gospodarką świata, wyprzedzając Japonię. Prognozy zakładają, że w ciągu najbliższych lat przegonią Stany. Już teraz zajmują czołowe miejsce na liście największych eksporterów świata. Chiny to także największy partner handlowy Polski w Azji, zarówno pod względem wartości wymiany handlowej ogółem, jak i wielkości importu. Chiny to również inna od europejskiej tradycja i kultura biznesowa. Znajomość tych zagadnień jest kluczowa w pozyskaniu wiedzy o tym, jak zdobywać chiński rynek.
Jak Zamawiający mają poradzić sobie z nowym stanem prawnym po nowelizacji PZP, aby procedura udzielenia zamówienia przebiegała w sposób prawidłowy? Odpowiedzi na to pytanie znajdują się w e-szkoleniu, którego celem jest przedstawienie możliwości udzielania zamówień publicznych od momentu określenia potrzeb do zawarcia umowy.
Czy wiesz, że największe szanse na otrzymanie unijnych dotacji będziesz mieć w pierwszych naborach? Wielu przedsiębiorców czeka na rozstrzygnięcie ostatnich niewiadomych oraz ogłoszenie terminów naborów, zanim zacznie starania o dofinansowanie. Wielu z nich właśnie dlatego nie przystąpi do pierwszych konkursów, bo nie zdąży przygotować niezbędnej dokumentacji. Oznacza to, że chętnych po fundusze w pierwszych rozdaniach będzie mniej.
Jeśli chcą poznać Państwo odpowiedź na te pytania, zapraszamy do udziału w Corporate Finance Boot Camp.
Po raz drugi mamy zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w Forum Informacji Zarządczej. Tym razem jest to spotkanie "producentów informacji" - dyrektorów finansowych, controllerów i analityków z "konsumentami" tych informacji - szefów sprzedaży i marketingu. Dwudniowa formuła wydarzenia koncentruje sie na zagadnieniach controllingu procesów sprzedażowych, działań marketingowych oraz skuteczności promocji.
Jeżeli chcecie Państwo podnieść kwalifikacje zawodowe w zakresie:
zapraszamy do udziału w certyfikowanym kursie na specjalistę ds. ochrony środowiska.
Wielość przepisów wynikających z przepisów prawa farmaceutycznego, ustawy refundacyjnej, ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz wydanych na ich podstawie rozporządzeń, jakimi obwarowane są apteki to tylko jeden z problemów kierowników i właścicieli aptek. Innym jest kwestia interpretacji przepisów i praktycznego przełożenia ich na działalność apteki.
Jeśli chcą poznać Państwo odpowiedź na te pytania, zapraszamy do udziału w Corporate Finance Boot Camp.
Dzięki dobrze przygotowanemu budżetowi sprzedaży firma może znacznie przybliżyć się do wyznaczonych długo- i krótkookresowych celów i zweryfikować plany oraz, jeśli zajdzie taka konieczność, skorygować wcześniejsze założenia lub podjąć działania naprawcze. O tym w jaki sposób sporządzić i zweryfikować budżet sprzedaży, by był jak najbardziej funkcjonalny będą się Państwo mogli przekonać w czasie intensywnych 7-godzinnych warsztatów.
Wietnam to obecnie jeden z najatrakcyjniejszych krajów dla polskich przedsiębiorców w Azji Południowo-Wschodniej. To 90-cio milionowe państwo (i jego zasoby gospodarcze) stwarza ogromne możliwości dla firm, inwestorów i tworzenia nowych miejsc pracy. Podpisana w 2015 roku umowa o wolnym handlu pomiędzy Unią Europejską a Wietnamem zakłada zniesienie 99% ceł pomiędzy stronami oraz ułatwienia w sektorze usług, inwestycji oraz zamówień publicznych co daje zielone światło na wykorzystanie potencjału eksportowego.
UWAGA - brak wolnych miejsc!
Wykorzystanie zdolności produkcyjnej wiąże się ściśle z ponoszonymi przez organizację kosztami. Skuteczne planowanie mocy produkcyjnej może stanowić źródło przewagi konkurencyjnej. Jak osiągnąć przewagę w swoim przedsiębiorstwie? Czy można przekonać menedżerów z działów produkcji do budżetowania? KPI w produkcji? To oczywiste.
W nowej perspektywie unijnej podmioty z sektora medycznego będą miały wiele możliwości pozyskania dotacji na różne formy działalności. Przewidziane są środki na finansowanie inwestycji, projektów badawczo-rozwojowych, modernizację czy wyposażenie placówek. Trzeba jednak wiedzieć gdzie ich szukać, jak się przygotować do aplikowania i jakich błędów uniknąć.
W marcu 2018 r. mija termin złożenia do Marszałka sprawozdania o odpadach, opakowaniach i odpadach opakowaniowych a także sprawozdania za korzystanie ze środowiska za 2017 rok. Zapraszamy na praktyczne szkolenie, w trakcie którego omówione zostaną aktualne przepisy dotyczące opłat za korzystanie ze środowiska.
Wzrost eksportu i współpraca z kontrahentami z krajów UE to nie tylko zyski dla polskich przedsiębiorców. Coraz częściej można napotkać odbiorców, którzy mają problem z płynnością finansową, co prowadzi do wydłużenia terminów płatności a niekiedy nawet do braku zapłaty za towary lub usługi. Jeżeli jesteście Państwo w sytuacji, która wymaga podjęcia odpowiednich kroków windykacyjnych zapraszamy na e-szkolenie, podczas którego otrzymacie niezbędną wiedzę, która pozwoli na należyte przygotowanie się i przeprowadzenie postępowania odzyskania zwrotu należności od dłużników z krajów UE.
BPMN jest doskonałym narzędziem do obrazowania procesów biznesowych zachodzących w każdej firmie bez względu na specyfikę danej branży, czy organizacji. Jeżeli zależy Ci na solidności przebiegu oraz kontroli tych procesów, zapraszamy na praktyczne warsztaty, podczas których opanujesz uniwersalne podstawy modelowania porządkujące procesy występujące w Twojej firmie oraz pozwalające na prostą analizę danego procesu, jego usprawnienie bądź znalezienie nieścisłości w stosowanych dotąd procedurach.
Jeżeli planowanie i rozliczanie czasu pracy w aktualnym stanie prawnym stanowi dla Państwa wyzwanie - zapraszamy na praktyczne szkolenie, podczas którego w przystępny sposób zostaną omówione między innymi kwestie związane z dokumentami rejestrowania czasu pracy, dostosowaniem systemu czasu pracy do prowadzonej działalności czy wielością rozliczeń czasu pracy w układzie różnych systemów czasu pracy. Udział w szkoleniu pomoże odpowiedzieć na trudne pytania i problemy pojawiające się w codziennej pracy.
Chociaż pomiar kapitału ludzkiego jest trudny do ewidencji i monitorowania, przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi jest możliwy. Umiejętne wykorzystanie narzędzi strategicznego controllingu personalnego przynosi organizacjom wielowymiarowe korzyści.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak:
i zależy Ci, aby Twoje działania były profesjonalne i skutecznie realizowały politykę informacyjną organizacji, zapraszamy do udziały w ogólnopolskim, certyfikowanym kursie.
Aby planowanie i rozliczanie czasu pracy nie przysparzało problemów proponujemy udział w e-szkoleniu, dzięki któremu nabędziecie Państwo wiedzę, jak prawidłowo zaprojektować system czasu pracy zgodnie z aktualnym stanem prawnym.
Polscy przedsiębiorcy w końcu doczekali się na dotacje z perspektywy budżetowej 2014-2020.
Z ponad osiemdziesięciu miliardów euro, jakie mamy do wykorzystania w najbliższych siedmiu latach znaczna część skierowana jest na cele związane z ponoszeniem innowacyjności i rozwojem przedsiębiorstw. Pomimo wielu akcji informacyjnych i promujących programy unijne i innych form finansowania tych przedsięwzięć wielu zainteresowanych ma problem z uzyskaniem wyczerpujących i jednoznacznych odpowiedzi na praktyczne pytania.
Celem głównym szkolenia jest zdobycie umiejętności wykonania analizy finansowej projektów inwestycyjnych, które będą dotowane z środków UE w ramach programów operacyjnych na lata 2014-2020.
22 lutego 2016 r. weszła w życie ustawa o zmianie ustawy Kodeks Pracy oraz niektórych innych ustaw, która diametralnie zmieniła zapisy w umowach terminowych. Pojawił się nowy 33-miesięczny limit dla umów na czas określony, a długość okresu wypowiedzenia stała się identyczna, jak w przypadku umowy bezterminowej.
Praktyczne warsztaty dla kandydatów na Administratora Bezpieczeństwa Informacji kompleksowo wprowadzą Państwa w zagadnienia związane z ochroną danych osobowych. W jakim wymiarze i za co odpowiada ABI (po zmianach w prawie), jak zabezpieczyć dane osobowe oraz w jaki sposób przeprowadzić audyt danych osobowych? - to tylko niektóre tematy, które będą poruszane podczas szkolenia.
Po wielu miesiącach oczekiwania 7. grudnia rozpocznie się nabór wniosków w ramach Kredytu na innowacje technologiczne, czyli nowej wersji dotacyjnego hitu poprzedniego okresu programowania, jakim był Kredyt technologiczny. Zwiększona kwota maksymalna premii technologicznej, zniesienie cezury czasowej dla wdrażanej technologii, nowa procedura aplikowania to tylko niektóre zmiany, dzięki którym skorzystanie z tego atrakcyjnego wsparcia ma być łatwiejsze. Konkurencja może być duża, więc warto się przygotować.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak:
i zależy Ci, aby Twoje działania były profesjonalne i skutecznie realizowały politykę informacyjną organizacji, zapraszamy do udziały w ogólnopolskim, certyfikowanym kursie.
Dane z przeprowadzonych w 2016 roku badań na temat nadużyć w firmach wskazują na skalę zjawiska - 1/3 badanych w Polsce firm przyznało, że w ciągu ostatnich 24 miesięcy padło ofiarą różnego rodzaju oszustw. Najczęściej dochodzi do sprzeniewierzeń aktywów, cyberprzestępczości, nadużyć zakupowych i księgowych, skutkiem czego są ogromne straty finansowe przedsiębiorstw. Zapraszamy na warsztaty, w trakcie których poznają Państwo skuteczne metody kontroli i zapobiegania malwersacjom.
27 miliardów euro wynosi budżet samego tylko Programu Operacyjnego Infrastuktura i Środowisko. O wsparcie na przedsięwzięcia proekologiczne małe, średnie i duże przedsiębiorstwa mogą się ubiegać także z innych programów unijnych, ale i źródeł takich jak środki NFOŚiGW czy dotacje prosto z Brukseli. Wśród wielu możliwości trzeba wybrać tę najbardziej dostosowaną do własnych potrzeb, a potem perfekcyjnie przygotować niezbędną dokumentację, by aplikowanie zakończyło się sukcesem.
Jak wejść na rynki naszych wschodnich sąsiadów? Z jakimi problemami mogą się na nim spotkać polscy eksporterzy? Które z nich i w jaki sposób można ominąć? O tym jak skutecznie wejść na rynek państw obszaru byłych krajów WNP i jak pozyskać partnerów biznesowych będą Państwo mieli okazję dyskutować w czasie intensywnego 7-godzinnego panelu, prowadzonego przez doświadczonego eksperta.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć jak:
i zależy Ci, aby Twoje działania były profesjonalne i skutecznie realizowały politykę informacyjną organizacji, zapraszamy do udziały w ogólnopolskim, certyfikowanym kursie.
Rozliczanie czasu pracy kierowców, planowanie i tworzenie harmonogramów oraz rozkładów czasu pracy stanowią nie lada wyzwanie dla służb kadrowo-płacowych. Proponujemy udział w e-seminarium, którego program zawiera w sobie nie tylko aktualne przepisy wynikające z ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców, ale również wskazuje na stosowanie działań państw starej UE w zakresie ochrony własnego rynku pracy, sankcje za naruszenia przepisów i unormowania w obszarze różnych aktywności kierowcy.
Świat Internetu nie jest już jednokierunkowy. W formułowanie przekazu marketingowego zaangażowali się również konsumenci. Mogą oni aktywnie promować markę, ale również działać na jej niekorzyść. Sukces firmy spowodowany obecnością w Social Media zależy nie tylko od liczby fanów, ale przede wszystkim od opracowania właściwej strategii komunikacji w mediach społecznościowych, doboru narzędzi i sprawnej realizacji. Połączenie tych trzech elementów może przynieść firmie wymierne efekty biznesowe.
Dynamiczny rozwój prowadzonej działalności gospodarczej wpływa na zwiększenie obrotów i skali prowadzonych interesów, a to z kolei skutkuje dużym ryzykiem odpowiedzialności majątkowej za zobowiązania. Jeżeli więc stoicie Państwo przed dylematem zmiany formy prawnej działalności, udział w e-szkoleniu pomoże Państwu odpowiedzieć na pytanie jak to zrobić?
Najnowsza nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych związana jest z koniecznością wdrożenia nowych dyrektyw unijnych i przewiduje rewolucyjne zmiany w systemie zamówień. Zmiany te dotyczą w dużej mierze również Wykonawców, którym nowe procedury (i związane z nimi korzyści i zagrożenia) przybliży doświadczony radca prawny.
Sprawozdawczość, ewidencjonowanie oraz uiszczanie opłat za korzystanie ze środowiska dotyczy wiele podmiotów - zarówno przedsiębiorców, jak i osoby fizyczne. Aby przybliżyć Państwu temat związany z zasadami korzystania ze środowiska oraz uzyskaniem niezbędnych pozwoleń, zapraszamy do udziału w e-szkoleniu, podczas którego zapoznacie się Państwo z wymiarem opłat, dokumentacją sprawozdawczą oraz obowiązkami wynikającymi z ustawy Prawo ochrony środowiska.
Jeżeli:
Świadomość kosztowa to jeden z kluczowych czynników powodzenia przedsiębiorstwa. Rachunek kosztów pomaga ustalić rentowność produktów, zweryfikować odchylenia między budżetem a jego realizacją czy wykryć wolne rezerwy. Właściwa klasyfikacja kosztów warunkuje właściwe ustalenie wyniku finansowego i pomaga efektywnie zarządzać organizacją.
22 lutego 2016 r. wejdzie w życie ustawa o zmianie ustawy Kodeks Pracy oraz niektórych innych ustaw, która zrewolucjonizuje zapisy w umowach terminowych. Pojawi się nowy limit 33-miesięczny dla umów na czas określony a długość okresu wypowiedzenia stanie się identyczna, jak w przypadku umowy bezterminowej. To tylko niektóre nowelizacje, na które już teraz trzeba się przygotować, gdyż będą miały one wpływ zarówno na umowy obowiązujące w dniu wejścia w życie nowych przepisów, jak i te zawarte w niedalekiej przyszłości.
Otwarty rynek pracy w Europie wiąże się coraz częściej z przepływem pracowników pomiędzy krajami. Wysłanie pracownika do pracy za granicę rodzi szereg problemów ze stosowaniem zarówno przepisów polskich, jak i regulacji międzynarodowych. Aby uniknąć błędów przy stosowaniu nowych zasad oddelegowania do pracy poza terytorium RP, zapraszamy na szkolenie, podczas którego doświadczony prawnik rozwieje wątpliwości z nimi związane.
Jeżeli chcecie Państwo podnieść kwalifikacje zawodowe w zakresie:
Czy wiesz, że największe szanse na otrzymanie unijnych dotacji będziesz mieć w pierwszych naborach?
Wielu przedsiębiorców czeka na rozstrzygnięcie ostatnich niewiadomych oraz ogłoszenie terminów naborów, zanim zacznie starania o dofinansowanie.
Jeżeli:
Z dniem 1 stycznia 2016 r. weszła w życie ustawa Prawo restrukturyzacyjne oraz zmieniona ustawa Prawo upadłościowe. Nowe rozwiązania prawne są ukierunkowane na wsparcie przedsiębiorcy w sytuacjach kryzysowych i umożliwienie przeprowadzenia postępowań naprawczych, które mają na celu uchronienie przedsiębiorstwa przed upadłością. Istotną zmianą w ustawie jest również charakter odzyskiwania należności w postępowaniu upadłościowym zarówno przez upadłego, jak i wierzycieli.
Wysłanie pracownika do pracy za granicę rodzi szereg problemów ze stosowaniem zarówno przepisów polskich, jak i regulacji międzynarodowych. Aby uniknąć błędów przy stosowaniu nowych zasad zapraszamy na e-szkolenie, podczas którego w przystępny sposób zostaną wyjaśnione kwestie związane z procesem oddelegowania pracownika do pracy poza terytorium RP zarówno w ujęciu prawnym, podatkowym, jak i ubezpieczeniowym.
Początek roku 2017 przyniesie duże zmiany w podatku VAT, które wpływają na zmianę przepisów z zakresu ordynacji podatkowej oraz odpowiedzialności za przestępstwa skarbowe. Wśród najważniejszych zmian w przepisach podatkowych od towarów i usług znalazły się: odwrócone obciążenie VAT w budownictwie, większe ograniczenie w odliczaniu podatku, odpowiedzialność solidarna za błędy w transakcjach VAT, procedura rejestracyjna VAT czy zwolnienia w stosowaniu kas fiskalnych.
1 stycznia 2015 r. istotnie zmieniła się procedura zawierania umów ze świadczeniodawcami o udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej.
Chcesz być na bieżąco i zwiększyć prawdopodobieństwo otrzymania naprawdę dużych pieniędzy? Weź udział w szkoleniu i wyślij na nie swoich pracowników.
Sytuacja kryzysowa może pojawić się w każdej chwili. Nie jesteś w stanie przewidzieć kiedy i z której strony nadejdzie, ale możesz zminimalizować ryzyko jej wystąpienia oraz podjąć działania, które ograniczą szkody, kiedy już się pojawi. To od twojej szybkiej i właściwej reakcji zależy, jak zostanie przedstawiona w mediach.
Od tego, jak funkcjonuje dział sprzedaży zależy sukces każdej firmy. To handlowcy pracują na jej wizerunek, rentowność i realizację celów budżetowych, a osiągane przez nich wyniki przekładają się na ocenę pracy szefa sprzedaży.
22 lutego 2016 r. wejdzie w życie ustawa o zmianie ustawy Kodeks Pracy oraz niektórych innych ustaw, która zrewolucjonizuje zapisy w umowach terminowych. Pojawi się nowy limit 33-miesięczny dla umów na czas określony a długość okresu wypowiedzenia stanie się identyczna, jak w przypadku umowy bezterminowej. To tylko niektóre nowelizacje, na które już teraz trzeba się przygotować, gdyż będą miały one wpływ zarówno na umowy obowiązujące w dniu wejścia w życie nowych przepisów, jak i te zawarte w niedalekiej przyszłości.
Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych związana jest z koniecznością wdrożenia dyrektyw unijnych i przewiduje rewolucyjne zmiany w systemie zamówień. Zmiany te dotyczą w dużej mierze również Wykonawców, których zapraszamy do udziału w e-seminarium. Kurs zawiera spis aktualnych procedur (i związanych z nimi korzyści i zagrożeń) i dokumentow wymaganych podczas składania ofert i wniosków.
Początek roku 2017 przyniesie duże zmiany w podatku VAT, które wpływają na zmianę przepisów z zakresu ordynacji podatkowej oraz odpowiedzialności za przestępstwa skarbowe. Wśród najważniejszych zmian w przepisach podatkowych od towarów i usług znalazły się: odwrócone obciążenie VAT w budownictwie, większe ograniczenie w odliczaniu podatku, odpowiedzialność solidarna za błędy w transakcjach VAT, procedura rejestracyjna VAT czy zwolnienia w stosowaniu kas fiskalnych.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które rozpoczynają pracę z narzędziem EXCEL lub chcą odświeżyć jego znajomość. Na praktycznych przykładach zostaną zaprezentowane m.in. podstawowe funkcje i formuły, z których można korzystać, rodzaje wykresów oraz podstawy tworzenia tabel przestawnych.
Od dnia 1 stycznia 2017 roku czeka nas rewolucja w cenach transferowych zarówno w samej definicji podmiotów powiązanych kapitałowo, jak i w sporządzaniu dokumentacji, która zgodnie z projektem ustawy będzie prowadzona w sposób rozbudowany, trójstopniowy (na poziomie lokalnym, na poziomie grupy i według krajów).
Redakcja dwumiesięcznika SZEF SPRZEDAŻY zaprasza do udziału w Forum Szefów Sprzedaży 2015.
Największe polskie badania dotyczące absencji dzieci i młodzieży w aktywności fizycznej dowodzą, że dziecko jest aktywne średnio 6-7 min podczas jednej lekcji wf, poza tym wciąż w szkołach młodzież jest narażona na stresy związane z ocenianiem sprawności, a nie kształtowanie nawyków całożyciowych do aktywnego stylu życia - czyli idea jest wypaczana. Do tego dochodzi jeszcze moda - gimnazjalistki marzą
o w-f w wersji zajęć zumby, ich koledzy - o cross-fit.
Celem szkolenia jest omówienie podstaw prawnych oraz specyfiki zamówień publicznych z uwzględnieniem kierunków zmian z 2015 roku. Doświadczony prawnik przedstawi prawa, obowiązki oraz uprawnienia leżące w gestii wykonawców.
Warsztaty naświetlą zarówno korzyści, jak i zagrożenia wynikające z udziału w zamówieniach publicznych z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa sądów powszechnych.
Indie to niewątpliwie kraj o wielkim potencjale gospodarczym, oferujący przedsiębiorcom ciekawe możliwości importowe i eksportowe oraz w handlu bezpośrednim. Ten potencjał nie jest niestety przez polskie firmy wykorzystywany. Dlatego serdecznie zapraszamy do udziału w panelu gospodarczym, podczas którego omówione zostaną możliwości współpracy między Polską a Indiami.
Lista instytucji uprawnionych do prowadzenia kontroli w aptekach jest długa, podobnie jak lista obowiązków, którymi obciążeni są właściciele i kierownicy aptek. Jak przygotować się do kontroli? Co może sprawdzać przedstawiciel instytucji, a które jego żądania są bezpodstawne? Jak czytać protokoły pokontrolne? Jakie są sposoby przygotowania się do kontroli i co wpływa na wybór tego sposobu?
Apteki i punkty apteczne to często interes rodzinny. Polskie prawo nie jest dostosowane do dziedziczenia takich przedsiębiorstw, przez co sukcesja w przypadku śmierci właściciela jest kłopotliwa i kosztowna. Jeśli sprawy związane z dziedziczeniem apteki nie są wcześniej zaplanowane i odpowiednio sformalizowane, spadkobiercy są zmuszeni ponieść koszty nawet 10 razy wyższe niż w przypadku dziedziczenia zaplanowanego.
Wiele aptek boryka się z trudnościami natury ekonomicznej. Duża konkurencja i trudna sytuacja na rynku sprawiają, że farmaceuci coraz częściej są zmuszeni do szukania rozwiązań zmierzających do zwiększenia sprzedaży.
Wartość polskiego eksportu nieustannie rośnie. Obecna, niepewna sytuacja geopolityczna sprawia jednak, iż warto rozejrzeć się za alternatywnymi kierunkami. Jak wykorzystać nasz potencjał i zwiększyć obroty handlowe oraz przychody? Na ten temat będą Państwo mieli okazję dyskutować w czasie intensywnego dwudniowego wyjazdu, razem z doświadczonymi ekspertami, prowadzącymi wykłady.
Z powodu licznych wyjątków i przypadków szczególnych oraz skomplikowanych przepisów prawnych nawet najlepszy specjalista działu kadr może mieć wątpliwości przy sporządzaniu lub rozwiązywaniu umowy o pracę.
Celem szkolenia jest zapoznanie lekarzy, pielęgniarek, położnych i innych pracowników branży medycznej z podstawowymi zagadnieniami związanym z rozpoczęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Nacisk położony jest na kwestie podatkowe oraz księgowe.
Kurs dostarcza kompleksowych i praktycznych informacji przydatnych dla lekarzy, którzy prowadzą działalność gospodarczą i wskazuje rozwiązania najczęstszych problemów.
Obecnie ocena pracownika staje się kompleksowym narzędziem zajmującym centralne miejsce w systemie zarządzania zasobami ludzkimi większości organizacji. Jej znaczenie jest szczególnie duże, ponieważ może być przydatna praktycznie we wszystkich fazach, które składają się na proces kierowania pracownikami (od procesu planowania zasobów ludzkich, poprzez kierowanie karierą pracowników, aż po określanie strategii personalnej organizacji).
Istnieje szereg metod wyceny przedsiębiorstwa, ale bezkrytyczne ich stosowanie niejednokrotnie prowadzi do zdumiewających, a nawet niedorzecznych rezultatów. Bezkrytyczne stosowanie modeli finansowych prowadzi do nieracjonalnych decyzji biznesowych.
Ile naprawdę warta jest firma? Jaka cena nie odstraszy potencjalnego inwestora? Ile można zapłacić za przejmowane przedsiębiorstwo....
Nie trzeba być księgowym lub dyrektorem finansowym, aby orientować się w kondycji gospodarczej firmy. Ten 3-częsciowy kurs nauczy Państwa jak wykorzystywać dane zawarte w cash flow na poziomie, który pozwoli zrozumieć i zinterpretować kluczowe dane finansowe potrzebne do podejmowania codziennych decyzji.
Jak zmniejszyć koszty? Jak współpracować z dostawcą krajowym, a jak z zagranicznym? Jakie stosować umowy? Każdy chce osiągnąć jak najniższy poziom wydatków, zwiększając konkurencyjność i wynik finansowy. Efektywna działalność firmy w zakresie zakupów i zaopatrzenia staje się kluczowym czynnikiem konkurencyjności.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które w codziennej pracy posługują się arkuszem Excela i chcą jeszcze efektywniej wykorzystać możliwości, jakie dają tabele przestawne, makra czy VBA.
Co zrobić, żeby zaistnieć w świecie mediów społecznościowych i zgromadzić jak największą liczbę „fanów”? Jakie środki komunikacji wybrać? Jakie treści, gdzie publikować?
Na te i wiele innych pytań odpowie podczas praktycznego, nasyconego licznymi przykładami warsztatu wieloletni praktyk prowadzący własną firmę zajmującą się promocją w Internecie.
Świat biznesu przypomina naczynia połączone. Kłopoty finansowe kontrahentów mogą skutkować utratą własnej płynności. Ponad 10% faktur regulowanych jest z opóźnieniem przekraczającym 90 dni.
Sprawozdania finansowe traktowane są często jako wymóg formalny i niezbyt przydatne zestawienia zrozumiałe jedynie dla księgowych, biegłych rewidentów i bankowych komitetów kredytowych. Nic bardziej błędnego!
Wiedza zawarta w tych dokumentach jest bezcennym wsparciem każdego menedżera w procesie analizy kondycji przedsiębiorstwa...
Niezależnie od branży i wielkości firmy ocenianie zawsze towarzyszyło pracownikowi. Ocenianie sformalizowane nie ma aż tak długiej historii. Naukowe próby znalezienia adekwatnych metod oceny pracowników przypadają na drugą połowę XIX wieku. Początkowo formalne systemy ocen były wdrażane głównie w Stanach Zjednoczonych. Obecnie ocena pracownika staje się kompleksowym narzędziem zajmującym centralne miejsce w systemie zarządzania zasobami ludzkimi większości organizacji, w tym również polskich.
Jeżeli chcą się Państwo dowiedzieć, jak najlepsi optymalizują koszty przedsiębiorstwa, Redakcja dwumiesięcznika CONTROLLING zaprasza do udziału w I Forum Nowoczesnego Controllingu, podczas którego przedstawimy rozwiązania stosowane w czołowych polskich firmach.
Zróżnicowany pod względem politycznym, ekonomicznym i kulturowym obszar Bliskiego Wschodu jest kierunkiem stwarzającym Polsce liczne szanse gospodarcze. Dlatego serdecznie zapraszamy na interdyscyplinarny biznesowy panel dyskusyjny o możliwościach współpracy między Polską a Bliskim Wschodem.
W 2011 r. Chiny stały się drugą po USA gospodarką świata, wyprzedzając Japonię. Prognozy zakładają,
że w ciągu najbliższych lat przegonią Stany. Już teraz zajmują czołowe miejsce na liście największych eksporterów świata. Chiny to także największy partner handlowy Polski w Azji, zarówno pod względem wartości wymiany handlowej ogółem, jak i wielkości importu. Import z Chin wzrósł w ostatnich pięciu latach ponad dwukrotnie.
Optymalizacja podatkowa może decydować o przewadze konkurencyjnej prowadzonego biznesu. Ten 4-częsciowy kurs nauczy Państwa jak wykorzystywać mechanizmy optymalizacyjne na poziomie, który ułatwi podejmowanie codziennych decyzji kosztowych.
Nie trzeba być zawodowym windykatorem, aby móc korzystać z narzędzi, które zapewniają skuteczne odzyskiwanie należności. Ten 4-częsciowy e-kurs nauczy Państwa korzystać z możliwości, które oferuje elektroniczne postępowanie upominawcze.
Inwestycja w e-szkolenie zwróci się wraz z pierwszą odzyskaną opóźnioną płatnością.
Budżetowanie wspomaga odpowiednie planowanie i kontrolę wydatków oraz przychodów na każdym etapie funkcjonowania przedsiębiorstwa.Podczas szkolenia doświadczony trener omówi wspólnie z uczestnikami kluczowe kwestie związane z tworzeniem i interpretacją budżetu, zarówno w wymiarze operacyjnym jak i finansowym.
Celem szkolenia jest omówienie podstaw prawnych oraz specyfiki zamówień publicznych w świetle nowelizacji ustawy PZP (zmiany dotyczą m.in. popularyzacji pozacenowych kryteriów oceny ofert czy eliminowania rażąco niskiej ceny). Doświadczony prawnik przedstawi prawa i obowiązki leżące w gestii wykonawców.
Warsztaty naświetlą zarówno korzyści, jak i zagrożenia wynikające z udziału w zamówieniach publicznych.
Celem szkolenia jest omówienie podstaw prawnych oraz specyfiki zamówień publicznych. Doświadczony prawnik przedstawi proces dochodzenia swoich praw wobec zamawiającego oraz podpowie, jak przygotować odwołanie.
Prowadzenie apteki to trudny biznes, w którym nie wystarczy odnajdować się w zmieniających się realiach prawnych i wymogach formalnych. W warunkach dużej konkurencji szczególnym wyzwaniem staje się utrzymanie jej rentowności.
Hongkong jest miejscem, gdzie krążą wielkie pieniądze, co przyciąga potencjalnych partnerów z całego świata. To miejsce wymarzone do prowadzenia biznesu i zarabiania pieniędzy – Hongkong zajmuje 3. miejsce na świecie w rankingu przyjazności dla przedsiębiorców. Tu ulokowane są filie największych światowych koncernów operujących w całej Azji, a formalności związane z założeniem firmy są minimalne.
25 lipca Sejm uchwalił kolejną nowelizację ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zmiany dotyczyć będą m.in. ograniczenia stosowania wyłącznie kryterium cenowego do powszechnie dostępnego przedmiotu zamówienia o ustalonych standardach jakościowych czy wprowadzenia fakultatywnej przesłanki wykluczenia wykonawcy, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe.
30 maja 2014 roku Parlament zakończył prace nad Ustawą o prawach konsumenta.
Radykalne regulacje i nowe obowiązki przedsiębiorców wchodzą w życie już 25 grudnia! Jeśli nie zdążyliście Państwo zapoznać się ze zmianami przygotowanymi przez ustawodawcę przed świętami, to początek nowego roku to dobry czas, aby prześledzić aktualny stan prawny.
Nie trzeba być księgowym lub dyrektorem finansowym, aby orientować się w kondycji gospodarczej firmy. Ten 4-częsciowy kurs nauczy Państwa czytać sprawozdanie finansowe na poziomie, który pozwoli zrozumieć i zinterpretować kluczowe dane finansowe potrzebne do podejmowania codziennych decyzji.
Turcja to jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek świata. To kraj posiadający wielki i ciągle słabo nasycony rynek wewnętrzny, a także dynamicznie rosnący potencjał kooperacji i atrakcyjną ofertę handlową. Jest to szczególnie istotne w obecnych, kryzysowych czasach.
Zróżnicowany pod względem politycznym, ekonomicznym i kulturowym obszar Bliskiego Wschodu jest kierunkiem stwarzającym Polsce liczne szanse gospodarcze. Dlatego serdecznie zapraszamy na interdyscyplinarną konferencję o możliwościach współpracy między Polską a Bliskim Wschodem.
Celem szkolenia jest przekazanie praktycznych wskazówek z rozliczania czasu z uwzględnieniem aktualnego orzecznictwa sądowego i doktryny prawa pracy, uporządkowanie wiedzy w zakresie czasu pracy, wskazanie odmienności i podobieństw w zakresie regulacji kodeksowych i branżowych w ZOZ.
Grywalizacja, zwana też gryfikacją lub gamifikacją, wykorzystuje elementy gier fabularnych i komputerowych do zwiększenia zaangażowania ludzi w projekty będące poza kontekstem gry, nawet te oceniane jako nudne lub rutynowe. Technika ta bazuje bowiem na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp.
Celem szkolenia jest przedstawienie metod i narzędzi zarządzania kosztami i rentownością firmy. Na szkoleniu zostanie przedstawiona idea zarządzania kosztami i rentownością oraz wpływ na poprawę wyników firmy.
Celem szkolenia jest wskazanie roli controllingu marketingowego w firmie i jego wpływu na sprzedaż oraz wyniki firmy. Na szkoleniu przedstawiona zostanie idea i narzędzia wykorzystywane w controllingu marketingowym.
Umowy dotyczące międzynarodowego obrotu handlowego są daleko bardziej skomplikowane pod względem prawnym niż umowy krajowe. Równocześnie transakcje międzynarodowe wymagają dużo lepszego zabezpieczenia niż umowy obowiązujące w obrocie krajowym.
Lista instytucji uprawnionych do prowadzenia kontroli w aptekach jest długa, podobnie jak lista obowiązków, którymi obciążeni są właściciele i kierownicy aptek.
Jak przygotować się do kontroli? Co może sprawdzać przedstawiciel instytucji, a które jego żądania są bezpodstawne?
Jak czytać protokoły pokontrolne? Jakie są sposoby przygotowania się do kontroli i co wpływa na wybór tego sposobu?
Wynagrodzenie za pracę podlega ochronie, a dokonywanie przez pracodawcę bezpodstawnych potrąceń bez zgody pracownika stanowi wykroczenie i jest zagrożone wysokimi grzywnami. Dlatego zapraszamy na praktyczne szkolenie, w trakcie którego omówione zostaną obowiązki i prawa pracodawców. Część teoretyczna poparta zostanie licznymi przykładami, rozwiane zostaną również najczęstsze wątpliwości.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z:
W związku z ustawodawstwem Unii Europejskiej już w czerwcu 2014 r. czeka nas kolejna zmiana przepisów dotyczących szeroko rozumianej sprzedaży konsumenckiej. Najpóźniej do dnia 13 czerwca 2014 r. Polska musi wprowadzić do swojego porządku prawnego przepisy realizujące założenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów.
We wrześniu i październiku ruszą duże konkursy ofert na świadczenia NFZ. Jak przygotować dobrą ofertę? Jak odwołać się od niekorzystnego rozstrzygnięcia? Jak prawidłowo obliczyć cenę świadczenia?
E-handel staje się coraz bardziej popularny. Trzeba pamiętać, że z perspektywy prawa podatkowego sprzedaż on-line rządzi się podobnymi zasadami jak sprzedaż tradycyjna. Co więcej fiskus coraz częściej kontroluje e-sprzedawców w zakresie płacenia przez nich należnych podatków. Dlatego warto zabepieczyć się i właściwie ewidencjonować i rozliczać e-transakcje.
Dwie rzeczy są pewne – śmierć i podatki. Nie można zaprzeczyć, iż organy skarbowe mają szerokie uprawnienia, z których korzystają w czasie częstych kontroli. Wykorzystanie cen transferowych jest rozwiązaniem korzystnym dla przedsiębiorstwa, ale niesie za sobą również ryzyko, bowiem to na przedsiębiorstwie, a nie na służbach skarbowych leży konieczność udowodnienia rynkowości ceny zastosowanej w rozliczeniu między podmiotami powiązanymi, dlatego zagadnienie prawidłowej dokumentacji cen transferowych nabiera szczególnie istotnego znaczenia.
Indie to niewątpliwie kraj o wielkim potencjale gospodarczym, oferujący przedsiębiorcom ciekawe możliwości importowe i eksportowe oraz w handlu bezpośrednim. Ten potencjał nie jest niestety przez polskie firmy wykorzystywany. Dlatego serdecznie zapraszamy na interdyscyplinarny panel dyskusyjny o możliwościach współpracy między Polską a Indiami.
Chociaż aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na efektywność podczas pracy i nauki, jak podaje NIK, w roku szkolnym 2012-2013 aż 35% dzieci i młodzieży nie uczestniczyło w zajęciach WF-u.
Podczas realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, świadczeniodawca poddawany jest kontroli przez NFZ, w wyniku której zmuszany bywa do zwrotu środków finansowych lub zapłaty kary umownej. Nierzadkie są przypadki rozwiązywania przez Fundusz umów bez zachowania okresu wypowiedzenia, przyczyną których są stwierdzone w trakcie kontroli nieprawidłowości.
Placówki medyczne mają obowiązek przejścia na elektroniczną dokumentację medyczną (EDM) już 1 sierpnia 2014 r. To obowiązek każdej placówki – od szpitala klinicznego aż do jednoosobowej praktyki lekarskiej. Wprowadzenie EDM to wbrew powszechnej opinii proces złożony, który będzie odbywał się inaczej u każdego świadczeniodawcy.
W marcu 2014 r. mija termin złożenia do Marszałka sprawozdania o odpadach, opakowaniach i odpadach opakowaniowych a także sprawozdania za korzystanie ze środowiska za 2013 rok. Dlatego zapraszamy na praktyczne szkolenie, w trakcie którego omówione zostaną przepisy dotyczące opłat za korzystanie ze środowiska...
Zespół sprzedażowy tworzą ludzie, którzy dążą do osiągnięcia ściśle określonych celów i są rozliczani z ich wykonania. Rywalizacja jest więc w sposób naturalny wpisana w ich pracę i może być czynnikiem motywującym lub rodzącym konflikty.
O planach rządu dotyczących objęcia opodatkowaniem CIT spółek komandyto-akcyjnych głośno było już od dawna. Prace nad ustawą trwały prawie dwa lata i ostatecznie zostały zakończone 27 listopada 2013 r. a ustawa weszła w życie 1 stycznia 2014 r. Trzeba jednak podkreślić, że nie wszystkie SKA staną się automatycznie podatnikami CIT z dniem 1 stycznia 2014 r.
Celem szkolenia jest omówienie podstaw prawnych oraz specyfiki zamówień publicznych. Doświadczony prawnik przedstawi prawa i obowiązki leżące w gestii wykonawców.
Warsztaty naświetlą zarówno korzyści, jak i zagrożenia wynikające z udziału w zamówieniach publicznych.
Szkolenie zostanie przeprowadzone przez radcę od wielu lat specjalizującego się w doradztwie
z zakresu postępowania w trybie zamówień publicznych.
Współpraca gospodarcza między Polską a Rosją rozwija się niezwykle dynamicznie. W ostatnich latach rosną obroty handlowe oraz poziom inwestycji. Na otwarcie przedstawicielstwa w Rosji decyduje się mnóstwo polskich firm. Obecny czas reform w rosyjskiej gospodarce, polegających na liberalizacji rynku
i obniżaniu podatków, sprzyja inwestycjom na terenie Federacji. Szansą są także duże międzynarodowe imprezy sportowe.
Podczas e - kursu w praktyczny sposób omówiona zostanie dokumentacja i sposób rozliczenia podróży służbowych pracowników (zatrudnionych zarówno w instytucjach publicznych, jak i firmach prywatnych) tak z punktu widzenia podatkowego jak i prawnego (w tym rozliczanie podróży zagranicznych).
Każda firma ma w posiadaniu zbiory danych osobowych. Ich przechowywanie jest obwarowane licznymi normami prawnymi, których nieprzestrzeganie grozi poważnymi sankcjam. Dlatego proponujemy Państwu szkolenie, które wyposaży Uczestników w wiedzę niezbędną do prawidłowej administracji danymi osobowymi.
Z powodu licznych wyjątków i przypadków szczególnych oraz zmian prawnych nawet najlepszy specjalista
działu kadr może mieć wątpliwości przy sporządzaniu lub rozwiązywaniu umowy o pracę, które nie jest tak
proste, jak się wydaje. Trzeba uważać, aby nie popełnić przy tym najmniejszego błędu, ponieważ może on
drogo kosztować, zwłaszcza, gdy pracownik odwoła się do sądu pracy.
23 sierpnia 2013 r. zaczęły obowiązywać zmiany w Prawie pracy. Każdy pracodawca ma nowe obowiązki i nowe możliwości planowania czasu pracy w zależności od potrzeb. Czy na pewno wiesz jak szybko i łatwo poradzić sobie ze zmianami w prawie...?
Proces zaopatrzenia stanowi początek wewnętrznego łańcucha logistycznego w firmie. Koszty zakupu i magazynowania decydują nie tylko o cenie końcowej wyrobu, ale też o możliwej do osiągnięcia marży. Mogą one stanowić nawet 1/3 wartości produktów. Optymalizacja oraz efektywne zarządzanie zaopatrzeniem stanowią klucz do wzrostu konkurencyjności.
Każdy rodzaj działalności gospodarczej obarczony jest ryzykiem, gdyż duża część zjawisk, wpływających na przedsiębiorstwo, wynika z niezależnych, zewnętrznych uwarunkowań. W konsekwencji możliwe są niepowodzenia czy straty wynikające z pojawienia się czynników, których dany podmiot nie przewidział i nie mógł im zapobiec. Istnieją jednak narzędzia ochrony przed ryzykiem, które zostaną zaprezentowane w czasie tego intensywnego szkolenia, przeprowadzonego przez doświadczonego menedżera i wykładowcę.
Zarządzanie przedsiębiorstwem nieustająco wiąże się z oceną ryzyka. Jak mawiał Peter F. Drucker: Zarządzanie ryzykiem oznacza zarządzanie aktualnymi działaniami mającymi wpływ na kształtowanie się jutra. W czasach burzliwych menadżerowie nie mogą zakładać, że dzień jutrzejszy będzie przedłużeniem dzisiejszego. Przeciwnie muszą zarządzać z myślą o zmianach; o zmianach jako szansie i jako zagrożeniu.
Umiejętność kontrolowania i zarządzania ryzykiem walutowym stanowi kluczowy czynnik sukcesu dla firm rozliczających transakcje w obcej walucie.
Ostatni rok to okres wielkich zmian (m.in. algorytm Hummingbird, gwałtowny wzrost szyfrowanych słów kluczowych), w wyniku których wiele osób zajmujących się SEO musi całkowicie przebudować swoją strategię działania. W trakcie szkolenia poznają Państwo kluczowe mechanizmy pomagające w skutecznym i długofalowym pozycjonowaniu Państwa witryny.
18 lipca tego roku weszła w życie nowelizacja regulacji prawnych dotyczących cen transferowych i zasad ustalania dochodu w transakcjach podmiotów powiązanych. Wprowadza ona szereg nowych zagadnień, które nakładają się na i tak już skomplikowane przepisy.
Nowe metody szacowania dochodu, analiza porównywalności transakcji, metody podziału zysków - to tylko niektóre z zagadnień, którym służby księgowe powinny się przyjrzeć.
Analiza kondycji finansowej firmy stanowi podstawę podjęcia decyzji o współpracy z partnerami biznesowymi. W trakcie intensywnego szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę pozwalającą podejmować efektywne decyzje np. w sprawie podejmowania lub wstrzymania się od współpracy z kontrahentami w zależności od ich sytuacji finansowej.
W wielu branżach bardzo wysoki stopień organizacji rynku i duża konkurencja między przedsiębiorstwami prowadzi nieuchronnie do obniżania cen sprzedaży. W tej sytuacji jedynym kluczem do utrzymania lub zwiększenia rentowności firm jest obniżenie kosztów zakupu: surowców, towarów lub usług.
W dobie kryzysu coraz więcej przedsiębiorców szuka oszczędności w kieszeni swoich kontrahentów.
Odpowiednia edukacja i działania profilaktyczne mogą zapobiegać narastaniu długów, dlatego zapraszamy na praktyczne szkolenie, przeprowadzone przez wieloletniego praktyka, dzięki któremu zminimalizują Państwo ryzyko związane z niewypłacalnością partnerów biznesowych...
Szczególna odpowiedzialność organizatorów turystyki i pośredników turystycznych wynika ze specyfiki zawodu, a zakres tej odpowiedzialności jest bardzo szeroki.
Zawieranie umów z klientem i (zagranicznymi) podwykonawcami niesie za sobą zagrożenia finansowe i prawne. Ponadto, w kontekście zeszłorocznych problemów tej branży, każdy problem urasta do rangi dużego wydarzenia medialnego.
Niezależnie od branży i wielkości firmy/działu, każdy kontakt z klientem powinien być nakierowany na budowanie relacji z nim. Bez zbudowanych więzi z klientem sukces w sprzedaży jest nie tyle trudny, co wręcz niemożliwy. Zbudowane relacje z klientem przekładają się nie tylko na sukces finansowy, ale i spełnienie swoich ambicji, a co za tym idzie – satysfakcję z pracy.
Każda firma ma w posiadaniu zbiory danych osobowych. Wiele firm kupuje bazy danych lub kupić zamierza. Ich przechowywanie jest obwarowane licznymi normami prawnymi, których nieprzestrzeganie grozi poważnymi sankcjami, w tym odpowiedzialnością karną.
Niezależnie od formy prawnej przedsiębiorstwa – czy jest to indywidualna działalność gospodarcza, spółka osobowa lub kapitałowa – śmierć właściciela bądź wspólnika staje się przyczyną ogromnych turbulencji w funkcjonowaniu firmy. Majątek firmy stanowiący często dorobek całego życia przedsiębiorcy jest narażony na ryzyko znacznego uszczuplenia lub nawet utraty.
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które w codziennej pracy posługują się arkuszem Excela
i chcą jeszcze efektywniej wykorzystać możliwości, jakie dają tabele przestawne, makra czy VBA.
Często zdarza się, iż obrana kiedyś forma działalności nie odpowiada już realiom gospodarczym oraz randze prowadzonej działalności. Przedsiębiorcom wydaje się, iż raz wybrana forma działalności gospodarczej nie może być zmieniona. Nic bardziej mylnego. Na każdym z etapów istnieje możliwość zmiany formy prawnej. Pozwoli to uchronić firmę przed ewentualną upadłością i zabezpieczyć jej interesy. Zmiana formy działalności pozwoli także na ograniczenie kosztów funkcjonowania.
Rozliczanie czasu pracy kierowców, planowanie i tworzenie harmonogramów oraz rozkładów czasu pracy stanowią nie lada wyzwanie dla służb kadrowo-płacowych, zwłaszcza biorąc po uwagę fakt, iż 16 lipca w życie weszła nowa ustawa o czasie pracy kierowców. Nieprzestrzeganie najnowszych przepisów grozi nawet pięciusetzłotowym mandatem.
Inwestycja w nieruchomość jest dobrą lokatą kapitału, jednak zawsze powinna być poprzedzona wnikliwą analizą stanu prawnego, ponieważ z transakcją wiąże się szereg czynników ryzyka.Due diligence to kompleksowa metoda analizy stanu prawnego przy zakupie samej nieruchomości.
Proponowane szkolenie ma na celu prezentację wszystkich regulacji prawnych i praktycznych aspektów oceny nieruchomości przed jej zakupem.
Prawo pracy daje wiele możliwości optymalizacji kosztów zatrudnienia, które satysfakcjonują zarówno pracowników, jak i pracodawców. Prezydent Bronisław Komorowski właśnie podpisał nowelizację kodeksu pracy, która zakłada m.in. roczny okres rozliczeniowy i ruchomy czas pracy.
Doświadczony praktyk zaprezentuje skondensowany zbiór najważniejszych zagadnień, zalet oraz wad takich metod e-marketingu jak video, performance i leady sprzedażowe. Zdobyte umiejętności zaprocentują efektywną promocją własnej firmy i firm-klientów.
Od 1 stycznia 2015r. ustawodawca przyszykował kolejny pakiet zmian ustawy o podatku od towarów i usług. Wśród najważniejszych znowelizowanych zagadnień wymienić można: zmiany w zasadach korzystania z kas fiskalnych, nowe zasady rejestracyjne VAT-R, zmiany w uldze na złe długi, solidarnej odpowiedzialności dłużnika oraz zwolnienia z podatku VAT usług finansowych i ubezpieczeniowych. Udział w szkoleniu pozwoli również na usystematyzowanie informacji o zmianach w podatku VAT w sektorze elektronicznym, nadawczym i telekomunikacyjnym.
1 marca 2013 r. weszły w życie zmiany w przepisach dotyczących krajowych podróży służbowych. Określono nową wysokość diet oraz nowe warunki ustalania należności przysługujących podróżującym służbowo pracownikom, zatrudnionym zarówno w instytucjach publicznych, jak i firmach prywatnych.
Nie trzeba kierunkowego wykształcenia, aby orientować się w kondycji firmy. 4-modułowy e-kurs nauczy Państwa czytać sprawozdania finansowe na poziomie pozwalającym zrozumieć i zinterpretować dane finansowe potrzebne do podejmowania decyzji. Na przykładach przedstawimy najważniejsze elementy analizy finansowej i pokażemy, jak pracować z danymi finansowymi oraz jakie wnioski można z nich wysnuć.
Zasady ewidencji i rozliczania czasu pracy opierają się o wciąż zmieniające się przepisy. O wszelkich istotnych nowościach najlepiej dowiedzieć się z pierwszej ręki – od Inspektorów PIP – najlepszych i najbardziej wiarygodnych specjalistów na co dzień zajmujących się prawem pracy. Zapraszamy na praktyczne szkolenie prowadzone przez Inspektora OIP z Warszawy.
W najbliższym czasie wejdą w życie rewolucyjne zmiany przepisów, które trzeba poznać zarówno przed podjęciem decyzji o przekształceniu, jak i w sytuacji, kiedy jest się już udziałowcem spółki komandytowej.
Pozyskiwanie, przetwarzanie i przechowywanie zbiorów danych osobowych jest obwarowane licznymi normami prawnymi, których nieprzestrzeganie grozi poważnymi sankcjami. Ponadto ich utrata może grozić zachwianiem wiarygodności firmy i wpłynąć na jej funkcjonowanie. Proponujemy zatem szkolenie przekazujące wiedzę niezbędną do prawidłowej administracji danymi osobowymi.
Pracodawca ma prawo kontrolować, jak pracownicy wykonują obowiązki. Jeśli naruszają ustalony porządek, czy szkalują dobre imię firmy można ich ukarać lub wręcz zwolnić z pracy. Od decyzji pracownik może jednak złożyć odwołanie. Jak zatem skutecznie zdyscyplinować pracownika? Warto wiedzieć, co może pracodawca, a jakie działania są bezprawne.
Prowadzenie firmy wiąże się z ryzykiem oraz konsekwencjami prawnymi i licznymi kosztami. Prowadząc działalność w formie Sp. z o.o. ogranicza się odpowiedzialność wspólników za zobowiązania spółki, ale ponosi podwójne koszty opodatkowania (19% CIT i 19% PIT). Co zrobić, żeby uniknąć wysokiego opodatkowania a jednocześnie zachować przywileje ograniczonej odpowiedzialności?
Jak zabezpieczyć się przed negatywnymi konsekwencjami prawnymi akcji marketingowych? Jak zgodnie z regułami przeprowadzić loterie promocyjne? Jak bezpiecznie konstruować programy lojalnościowe i gromadzić dane osobowe? Jak zminimalizować ryzyko przy przeprowadzaniu działań marketingowych i promocyjnych?
Stopień komplikacji i różnorodność regulacji związanych z delegowaniem pracowników do pracy za granicą wiązać się może z problemami w obszarze zatrudnienia i ubezpieczeń społecznych.
Nowe regulacje prawne pozwalają na stosunkowo łatwe przekształcenie działalności gospodarczej osób fizycznych w spółkę prawa handlowego. Nie sposób przecenić tego ułatwienia i wszystkich zalet takiego rozwiązania. Jednakże niezbędne jest przestrzeganie pewnych procedur i zachowanie wymogów formalnych, aby proces przekształcenia nie stał się źródłem kłopotów...
Przestrzeganie przepisów bardzo często rodzi wiele problemów i wątpliwości. Z powodu licznych wytątków i przypadków szczególnych oraz częstych zmian legislacyjnych nawet najlepszy specjalista działu kadr może zagubić się w gąszczu przepisów. Warto więc poznać najnowsze orzecznictwo SN i TK oraz poznać stanowisko PIP i MPiPS.
Zarządzanie przedsiębiorstwem nieustająco wiąże się z oceną ryzyka. Jedną z coraz bardziej istotnych jego form jest ryzyko walutowe. Wiąże się to z procesem globalizacji gospodarki i rozwojem wymiany handlowej oraz przepływów finansowych. Dlatego zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego poznają Państwo metody zabezpieczenia przed ryzykiem walutowym oraz sposoby unikania zagrożeń, jakie niesie ze sobą brak stabilności naszej waluty.
W 2012 r. 82 % internautów robiło zakupy on-line. Konkurencja wśród e-sklepów jest ogromna.
Ich liczba w zeszłym roku wzrosła o 12 % i przekroczyła 12 tysięcy.
Sytuacja na rynku e-commerce nieustannie się zmienia – dużo trudniej zaistnieć, reklama jest droższa
a marże niższe. W tym sektorze proste jest tylko założenie sklepu. Im dalej, tym trudniej.
Ustawodawstwo podatkowe Republiki Cypru do niedawna należało do najbardziej atrakcyjnych systemów w UE, zwłaszcza w zakresie zysków kapitałowych czy optymalizacji podatkowej wynagrodzeń członków zarządów.
24 sierpnia 2012 r. ten stan się zmienił. Czy jednak nie ma już sposobu na optymalizację podatkową z wykorzystaniem spółek cypryjskich? Jest, a jak to zrobić, dowiedzą się Państwo w trakcie naszego szkolenia.
Nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności, dlatego dobrze zabezpieczyć swoje interesy już na etapie konstruowania umowy. Warsztat da praktyczną i rzetelną wiedzę, niezbędną, by prawidłowo skonstruować różnego typu umowy.
Ekspert na co dzień doradzający firmom położy nacisk na praktyczny aspekt dotyczący podpisywania umów między podmiotami gospodarczymi.
Kontrole skarbowe za zeszły rok, dotyczące tylko podatku VAT „kosztowały” firmy przeszło miliard złotych. Wzmożone inspekcje w zakresie podatku VAT wynikają z tego, że właśnie tu najłatwiej o błąd.
Co więcej lata 2013 i 2014 przynoszą kolejną rewolucję w zakresie VAT-u.
Rok 2013 przynosi rewolucję w przepisach dotyczących delegacji. Podczas szkolenia praktyk na co dzień zajmujący się kwestią rozliczeń podróży omówi najważniejsze problemy związane z tym zagadnieniem (w tym rozliczanie podróży zagranicznych) oraz kluczowe zmiany, które wwcodzą w życie już za miesiąc.
W marcu 2016 r. mija termin złożenia do Marszałka sprawozdania o odpadach, opakowaniach i odpadach opakowaniowych a także sprawozdania za korzystanie ze środowiska za 2015 rok. Zapraszamy na praktyczne szkolenie, w trakcie którego omówione zostaną przepisy dotyczące opłat za korzystanie ze środowiska wraz z istotnymi zmianami...
Jak odnaleźć się w procedurach zatrudniania obcokrajowców? Jak poprawnie konstruować umowy z cudzoziemcami? Jak prawidłowo rozliczać się z urzędem skarbowym i ZUS? Mnóstwo pytań, wiele złożonych zagadnień i rozległa problematyka…
Kryzys dotknął wiele polskich firm, które stanęły przed koniecznością redukcji kosztów działania. Ograniczanie kosztów personalnych nie musi wiązać się z koniecznością zmniejszenia liczby etatów
i zwolnień, a w konsekwencji utratą doświadczonych pracowników.
Prowadzenie własnej firmy przez osobę fizyczną jest jedną z najpopularniejszych form prowadzenia działalności gospodarczej. Zgromadzony majątek jest jednocześnie majątkiem własnym przedsiębiorcy i często stanowi dorobek całego życia. Jego wartość ma zatem wymiar nie tylko finansowy, ale również emocjonalny.
Defraudacje i nadużycia to jedno z największych zagrożeń, wobec których stoją polscy przedsiębiorcy. O skali zjawiska świadczy fakt, iż ponad 90% firm ponosi z ich tytułu wymierne straty. Statystycznie polska firma traci w ten sposób 5% swoich rocznych przychodów. Nawet 40% nadużyć nie zostaje nigdy wykryta…
Zapraszamy na warsztat, w trakcie którego poznają Państwo skuteczne metody kontroli i zapobiegania malwersacjom.
Prowadzący e-sklep musi ustanowić i opublikować regulamin (zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną), wedle którego będzie świadczyć usługi. Odpowiednio zredagowany regulamin, zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, może uchronić przed przykrymi konsekwencjami. Warto bowiem pamiętać, że nawet przez rok od zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych przedsiębiorca może być pociągnięty do odpowiedzialności.
Rozwiązywanie z pracownikami umów o pracę nie jest tak proste, jak się wydaje. Trzeba uważać, aby nie popełnić przy tym nawet najmniejszego błędu, ponieważ może on drogo kosztować, zwłaszcza, gdy pracownik odwoła się do sądu pracy. W obliczu najnowszych zmian w prawie pracy szkolenie ma dać wiedzę, jak w sposób bezpieczny i zgodny z prawem zakończyć współpracę.
Internet to skuteczne medium, dzięki któremu precyzyjnie można dotrzeć do grupy interesujących klientów. Nie dziwi zatem fakt, iż szybko rosną wydatki na reklamę w wyszukiwarkach.
Kampanie AdWords są najłatwiej mierzalne i przynoszą najlepsze efekty, gdyż zawierają dokładnie te informacje, których szuka internauta.
Strona internetowa to pierwsza i najważniejsza wizytówka firmy. Jej prawidłowa budowa i działanie jest kluczowe w postrzeganiu jakości firmy i oferowanych usług. Skąd czerpać wiedzę na temat tego jak witrynę postrzegają klienci? Bez dobrych statystyk nie ma możliwości efektywnego zaprojektowania strony i prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Natomiast szczegółowa analiza pozwala zoptymalizować funkcjonalność witryny i efektywność działań reklamowych, co przyczyni się do wzrostu liczby zadowolonych klientów a zatem i zysków firmy.
Podstawą wdrożenia ISO i czerpania z niego wymiernych korzyści jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne personelu. Aby to osiągnąć, niezbędne są gruntowne szkolenia, które wyposażą uczestników w przydatną wiedzę.
Istota proponowanych warsztatów to uporządkowany przegląd zagadnień dotyczących efektywnych strategii budowania sprzedaży w sieci oraz omówienie licznych przykładów dobrych praktyk e-commerce.
Podczas całodziennych warsztatów uczestnicy dowiedzą się jakich błędów należy unikać, jakie formy promocji są najskuteczniejsze, a także jakie są czynniki sukcesu e-commerce w ich branży.
Niedawno zmieniły się przepisy dotyczące podróży służbowych, tygodniowych odpoczynków, zasad ewidencjonowania czasu pracy kierowców.
Dzięki praktycznym warsztatom dowiedzą się Państwo jakie zasady obowiązują w 2013 roku w prawie o transporcie drogowym oraz jakie nowe zasady dotyczące właściwego organizowania czasu pracy kierowców już obowiązują lub wkrótce wejdą w życie.
Internet to podstawowy środek nowoczesnej promocji. Miliony klientów codziennie poszukuje nowych ofert i kontaktów – to potencjał, którego nie wolno zaprzepaścić. Nie tylko duże firmy z ogromnymi nakładami finansowymi mogą tu zbudować przewagę konkurencyjną. Na rynku pojawiają się wciąż nowe trendy, wyznaczające kierunek e-marketingu. Wystarczy umiejętnie z nich korzystać, by dotrzeć do klientów i rozbudować firmę.
Ostatnie miesiące to apogeum zmian w algorytmie pozycjonowania Google. Tylko okres wakacji przyniósł ich przeszło 90. Dla niektórych serwisów oznacza to drastyczny spadek w rankingu i zniwelowanie wielomiesięcznej pracy. Jednak nie musi tak być. Przewidując lub znając cel zmian, można reagować na nie, jeszcze przed ich wprowadzeniem.
W ostatnich latach nastąpiła zmiana postrzegania działu zakupów, który z jednostki operacyjnej przerodził się w strategicznego partnera w realizacji długofalowej strategii firmy. Zmiana ta wiąże się z rosnącym udziałem procentowym kosztów związanych z zakupami i łańcuchem dostaw. Obecnie mogą one stanowić nawet 70% wszystkich kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Dobra organizacja tego działu pozwala obniżyć poziom wydatków o 10 do 20% zarówno w firmach produkcyjnych jak i usługowych.
Istotą działalności gospodarczej jest zarabianie pieniędzy, a rachunek przepływów pieniężnych skupia się na tym zagadnieniu w sposób najpełniejszy i stanowi jedno z kluczowych źródeł informacji o sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Pokazuje miejsca generowania gotówki oraz ilość pieniędzy wpływających i wypływających z przedsiębiorstwa w różnych obszarach działalności.
Koszty uzyskania przychodów od wielu lat podlegają dokładnej kontroli. Urzędy Skarbowe często kwestionują wydatki zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów poczynając od samej zasadności tych wydatków, na odpowiednim udokumentowaniu kończąc. Jest to pole najczęstszych konfliktów pomiędzy organami podatkowymi a przedsiębiorcami.
W czasach wzrastających zatorów płatniczych i problemów z płynnością finansową warto znaleźć sposób na wygenerowanie oszczędności. Wprowadzenie e-faktur pozwala zaoszczędzić ponad 648h pracy rocznie i 15 tys. kartek (podaje Ministerstwo Finansów). Firma, może miesięcznie obniżyć koszty nawet o 40 tys. zł – wynika z raportu E-faktura w Polsce, PKPP Lewiatan. Taka forma obiegu dokumentów poprawia także rzetelność płatniczą. Czas dystrybucji e-faktury jest nieporównywalnie krótszy niż w modelu tradycyjnym.
Na co dzień w działalności firmy wykorzystuje się elementy objęte ochroną prawem autorskim. Są to logotypy czy zdjęcia zamieszczane na stronach www, ale też wytwory pracowników. Ze względu na powszechność zjawiska, wychodzimy naprzeciw potrzebie wyjaśnienia i udzielania praktycznych wskazówek związanych wykorzystaniem utworów.
W 2012 r. wszedł z w życie szereg nowelizacji związanych z Krajowymi Standardami Rachunkowości. Dotyczą one między innymi likwidacji Monitora Polskiego B, przekształcenia w KSR 4, KSR 5 i KSR 7.
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają najważniejsze zapisy i zmiany zawarte w poszczególnych artykułach ustawy o rachunkowości oraz kluczowe zagadnienia związane ze zmianami.
Sytuacja na rynku e-commerce nieustannie się zmienia – dużo trudniej zaistnieć, reklama jest droższa
a marże niższe. W tym sektorze proste jest tylko założenie sklepu. Im dalej, tym trudniej. W najbliższym czasie wejdzie w życie nowa ustawa o ochronie praw konsumenta. 24 grudnia 2013r. Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w prawach konsumenta, który ma na celu ujednolicenie rozwiązań w całej UE – zmiany będą dotyczyły m.in. wydłużenia terminu na odstąpienie od umowy czy zwolnienia konsumenta z ponoszenia kosztów związanych ze zwrotem zakupionej rzeczy.
Celem szkolenia jest przygotowanie właścicieli i zarządów spółek do negocjacji z inwestorami. Uczestnicy zdobędą niezbędną wiedzę o procesach podziałów spółek, ich sprzedaży oraz poszukiwania inwestorów kapitałowych. W trakcie szkolenia zostaną omówione najważniejsze zagadnienia dotyczące tych procesów, zarządzania nimi i identyfikacji czynników ryzyka. Istotnym elementem pracy będą również studia przypadków.
Szczególna odpowiedzialność hotelu posiada bardzo szeroki zakres: począwszy od należytego wykonywania usług poprzez odpowiedzialność za rzeczy należące do gościa, a wniesione do obiektu, skończywszy na odpowiedzialności za zdrowie i życie osób przebywających w hotelu. Ponadto zawieranie umów niesie za sobą zagrożenia finansowe i prawne. Zarządzając hotelem trzeba orientować się w różnych dziedzinach prawa, by unikać jego naruszenia, zwłaszcza że przepisy w tym zakresie zmieniają się nieustająco.
Niemal na każdym stanowisku pracy i w każdym ogłoszeniu o pracę wymagana jest znajomość całego
pakietu MS Office. O ile większość osób obsługę MS Word ma opanowaną bardzo dobrze, to przy MS Excel
pojawiają się liczne pytania. W teorii każdy umie używać arkusza kalkulacyjnego, ale w praktyce bardzo
często trzeba chwilę zastanowić się nad użyciem odpowiedniej funkcji. Wszystkich, którzy czują niedosyt
wiedzy z zakresu MS Excel zapraszamy na praktyczne szkolenie, które da bardzo dobrą bazę do codziennej
pracy i dalszego zgłębiania rozwiązań w arkuszu kalkulacyjnym.
Kryzys dotknął wiele polskich firm, które stanęły przed koniecznością redukcji kosztów działania. Poszukiwanie oszczędności często sprowadza się do redukcji liczby pracowników. Nie jest to jednak rozwiązanie najlepsze. Ograniczanie kosztów personalnych nie musi wiązać się z koniecznością zmniejszenia liczby etatów i zwolnień, a w konsekwencji utratą doświadczonych pracowników. Przestawione na szkoleniu rozwiązania pozwolą ograniczyć koszty pracy i wpłynąć na poprawę kondycji finansowej firmy!
Co zrobić, żeby zaistnieć w świecie mediów społecznościowych i zgromadzić jak największą liczbę „fanów”? Jakie środki komunikacji wybrać? Jakie treści, gdzie publikować?
Na te i wiele innych pytań odpowie podczas praktycznego, nasyconego licznymi przykładami warsztatu wieloletni praktyk prowadzący własną firmę zajmującą się promocją w Internecie.
Firma bez klientów nie istnieje. Banał – ale problem pojawia się z odpowiedzią na pytanie, jak klienta pozyskać i przywiązać do firmy? Nie wystarczy już zatrudnić telemarketerów i przedstawicieli handlowych, opracować schemat rozmowy lub spotkania i czekać na wyniki. Może pozyskasz kilka zamówień, ale nie licz na to, że Twoja firma stanie się najlepsza na rynku.
Podczas szkolenia ekspert dziedzinowy omówi prawidłowe rozwiązania najczęściej występujących w praktyce problemów, zaprezentuje liczne przykłady w zakresie prawa bilansowego i podatkowego, jak również wskaże właściwe interpretacje przepisów, nowych wymogów i standardów.
Mnogość zasad, które obowiązują w świecie biznesu oraz międzynarodowe powiązania, sprawiają, iż stosowanie w praktyce na przykład zasad precedencji nie jest sprawą prostą. Zawsze można zaleźć się w sytuacji wyjątkowej, w której ogólnie przyjęte zasady nie będą mogły być zastosowane. Co wtedy?
Prawidłowe prowadzenie i archiwizowanie pracowniczej dokumentacji bardzo często nastręcza problemów oraz jest zajęciem czasochłonnym. Wystarczy jednak opanować 6 podstawowych zasad tworzenia dokumentacji kadrowej, by zyskać pewność, iż wszystko odbywa się zgodnie z wymogami.
Wyzwania, przed którymi stoją przedsiębiorcy wymuszają stosowanie jak najbardziej elastycznych form zatrudniania pracowników i współpracowników. Łatwo w tej stuacji o ryzyko sporządzenia wadliwej umowy, którą przedstawiciele fiskusa potraktują jako obejście prawa...
Podstawowym obowiązkiem każdego pracodawcy, związanym z zatrudnianiem pracownika, jest przestrzeganie przepisów prawa pracy. Warto więc wiedzieć, jakie reguły rządzą nawiązywaniem stosunku pracy i jego trwaniem. Przestrzeganie przepisów bardzo często rodzi dla pracodawcy wiele problemów i wątpliwości
W trakcie działalności przedsiębiorstwa może nadejść moment, kiedy racjonalna kalkulacja wskaże, iż nadszedł czas, gdy sprzedaż jest rozwiązaniem optymalnym.
Kluczem do sukcesu transakocji jest precyzyjne określenie korzyści płynących ze sprzedaży oraz dotarcie do grup potencjalnych inwestorów i umiejętne przedstawienie wartości sprzedawanej spółki.
Nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności, dlatego dobrze zabezpieczyć swoje interesy na etapie konstruowania umowy, tak by później jedynie cieszyć się rosnącymi wpływami. Doświadczony prawnik odpowie na najbardziej nurtujące pytania: Jak zawrzeć umowę, by zgodnie z prawem zabezpieczyć swoje interesy? Na co zwrócić szczególną uwagę przy konstruowaniu kontraktu? Warsztat da praktyczną i rzetelną wiedzę, niezbędną, by prawidłowo skonstruować różnego typu umowy funkcjonujące w obrocie gospodarczym.
Nawet najlepsze projekty biznesowe rozsypią się jak domek z kart jeśli nie będą oparte na solidnych podstawach. Kluczowym elementem są w tym wypadku założenia finansowe przedsięwzięcia.
Proponowane warsztaty pomogą nie tylko rozpoznać krytyczne elementy konstrukcji finansowych ram biznesplanu, ale także pokażą w jaki sposób tworzyć scenariusze...
Szkolenie w formule on-line pozwala poznać najważniejsze zasady związane z opodatkowaniem pracy.
Na szkoleniu przedstawione zostaną praktyczne aspekty ochrony informacji o szczególnym znaczeniu dla funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa. Dowiedzą się Państwo jak ustawowo są chronione tajemnice biznesowe, jakie wymagania są stawiane wobec firmy i pracowników.
W trakcie szkolenia poznać będzie można zasady tworzenia poprawnego i skutecznego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w przedsiębiorstwie, zgodnego z najnowszymi regulacjami prawnymi.
Promocja w Internecie jest obecnie jedną z najskuteczniejszych i najlepszych form reklamy. Co zrobić, żeby podejmowane działania przynosiły wymierne korzyści i zwrot z inwestycji?
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się z jakich narzędzi najlepiej korzystać, by dotrzeć do różnych grup odbiorców, co da im kampania Adwords, a jakie korzyści wyciągną z korzystania z tak popularnych ostatnio mediów społecznościowych.
Defraudacje i nadużycia gospodarcze to jedno z największych ryzyk, wobec których stoją polscy przedsiębiorcy. O skali zjawiska świadczą statystyki – ponad 90% firm ponosi wymierne straty w rezultacie oszustw i nadużyć.
Statystycznie polska firma traci 5% swoich rocznych przychodów w rezultacie nadużyć gospodarczych...
Stopień komplikacji i wielorakość regulacji związanych z delegowaniem pracowników do pracy za granicą wiązać się może z problemami w obszarze zatrudnienia i ubezpieczeń społecznych szczególnie w świetle rozporządzeń WE 883/2004, 987/2009 oraz 998/2009.
Warto zatem w uporządkowany sposób przyjrzeć się stosowanym w Państwa przedsiębiorstwach procedurom i zweryfikować ich zgodność z obowiązującymi przepisami.
Obowiązujące do tej pory regulacje związane z podróżami służbowymi są nieprecyzyjne i oderwane od realiów, co skutkuje problemami z ich rozliczaniem. Od dwóch lat toczą się prace nad uaktualnieniem rozporządzenia. Rok 2012 przyniesie zmiany przepisów dotyczących delegacji. Projekt MPiPS określa nową wysokość i warunki ustalania należności przysługujących podróżującym służbowo pracownikom.
Z powodu licznych wyjątków i przypadków szczególnych oraz zmian prawnych nawet najlepszy specjalista działu kadr może popełnić błąd przy planowaniu i rozliczaniu czasu pracy.
Błędy w ewidencji i rozliczaniu czasu pracy prowadzą nie tylko do konfliktów z pracownikami, ale także stanowią przedmiot szczególnego zainteresowania Państwowej inspekcji Pracy.
Szczególna odpowiedzialność hotelu posiada bardzo szeroki zakres: począwszy od należytego wykonywania usług poprzez odpowiedzialność za rzeczy należące do gościa, a wniesione do obiektu, skończywszy na odpowiedzialności za zdrowie i życie osób przebywających w hotelu. Ponadto zawieranie umów niesie za sobą zagrożenia finansowe i prawne. Zarządzając hotelem trzeba orientować się w różnych dziedzinach prawa, by unikać jego naruszenia, zwłaszcza że w ostatnim czasie zmieniły się przepisy.
Jak poruszać się w gąszczu powikłanych zapisów prawnych? Co zmienia się w praktyce przedsiębiorstw po ostatniej nowelizacji kodeksu karnego z 13 lipca 2011 r.? Jak skutecznie zabezpieczyć swoje interesy i uchronić się przed ryzykiem prawnym? Czy na pewno w gonitwie dnia codziennego nie umknęły nam ważne szczegóły, których konsekwencji nawet nie przeczuwamy?
Jak poruszać się w gąszczu powikłanych zapisów prawnych? Co zmienia się w praktyce przedsiębiorstw po ostatniej nowelizacji kodeksu karnego z 13 lipca 2011? Jak skutecznie zabezpieczyć swoje interesy i uchronić się przed ryzykiem prawnym?
Mnogość zasad, które obowiązują w świecie biznesu oraz międzynarodowe powiązania, sprawiają, iż stosowanie w praktyce na przykład zasad precedencji nie jest sprawą prostą. Zawsze można zaleźć się w sytuacji wyjątkowej, w której ogólnie przyjęte zasady nie będą mogły być zastosowane. Co wtedy?
W obliczu pogłębiającego się kryzysu coraz więcej firm zmaga się problemami z zachowaniem płynności finansowej. Kredyty drożeją, a banki prowadzą coraz bardziej restrykcyjną politykę. W państwach wysokorozwiniętych ponad 70% organizacji ogłasza upadłość z powodu utarty płynności finansowej. W jaki sposób uchronić przedsiębiorstwo przed tym ryzykiem?
W dobie kryzysu coraz więcej przedsiębiorców szuka oszczędności w kieszeni swoich kontrahentów, nie płacąc w terminie. Średnio opóźnienie zapłaty przekraczające 90 dni ma 10% faktur.
Działania profilaktyczne mogą zapobiegać powstawaniu i narastaniu długów oraz zminimalizować ryzyko związane z niewypłacalnością partnerów biznesowych.
Jak odnaleźć się w procedurach zatrudniania obcokrajowców? Jak poprawnie konstruować umowy z cudzoziemcami? Jak prawidłowo rozliczać się z urzędem skarbowym i ZUS? Mnóstwo pytań, wiele złożonych zagadnień i rozległa problematyka…
Otwarty rynek pracy postawił nowe zadania, ale i dał wiele możliwości. Szkolenie wyposaży uczestników w wiadomości i umiejętności pozwalające poruszać się w tematyce opodatkowania międzynarodowych stosunków zatrudnienia.
Z powodu licznych wyjątków i przypadków szczególnych oraz zmian prawnych nawet najlepszy specjalista działu kadr może mieć wątpliwości przy sporządzaniu lub rozwiązywaniu umowy o pracę.
Planowane są kolejne zmiany KP związane między innymi z wprowadzeniem gigantycznych odszkodowań zamiast przywrócenia do pracy.
Rozliczanie czasu pracy kierowców, planowanie i tworzenie harmonogramów oraz rozkładów czasu pracy stanowią nie lada wyzwanie dla służb kadrowo-płacowych. Skomplikowane regulacje prawne sprzyjają popełnianiu błędów prowadzących do poważnych konsekwencji. Są one bowiem przedmiotem zainteresowania nie tylko Inspekcji Transportu Drogowego ale także Państwowej Inspekcji Pracy.
Chroniąc majątek firmy przed nieuczciwością pracowników przedsiębiorcy stosują różnorodne metody kontroli i monitoringu. Ale czy na pewno są one dopuszczalne? Czy kontrolując, nie przekraczamy granic prawa? Przegląd stosowanych w praktyce, dopuszczalnych metod kontrolnych, ich uwarunkowania prawne, stosowne procedury – stanowią treść bardzo popularnego szkolenia, na które mamy przyjemność Państwa zaprosić.
Z zatrudnianiem kobiet wiąże się wiele szczegółowych regulacji prawnych. Szczególna ochrona kobiet w prawie pracy stanowi o dużej złożoności tych zagadnień. Dodatkowo wymaga od służb kadrowych śledzenia na bieżąco zmian prawa. Warsztat ma na celu uporządkowanie wiedzy na tematy związane z zatrudnianiem kobiet, macierzyństwem, urlopami oraz wieloma innymi aspektami prawa pracy w tym ochrony stosunku pracy. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmiany, które wchodzą w życie po 1 stycznia 2012 roku.
Zarządzanie pracownikami produkcyjnymi, ich motywowanie, wyznaczanie celów oraz rozliczanie z ich osiągnięcia należy do zadań wyjątkowo trudnych. Światy zorientowanego na cele menedżera i szeregowego pracownika produkcyjnego czy fizycznego są często bardzo odległe. W jaki sposób pokonać bariery komunikacyjne w relacjach z pracownikami produkcyjnymi?