Explanator

Szukaj

Powiadomienia

Proszę wpisać adres e-mail

aby otrzymywać na bieżąco informacje na temat nowych szkoleń

Szkolenia otwarte

Seminarium

Skuteczne odzyskiwanie należności

Jak skutecznie rozmawiać z dłużnikiem i odzyskać należności za pośrednictwem elektronicznego postępowania upominawczego(EPU)

Miejsce i termin: Brak dostępnych terminów. Zapraszamy do kontaktu z biurem. Zapytaj

Świat biznesu przypomina naczynia połączone. Kłopoty finansowe kontrahentów mogą skutkować utratą własnej płynności. Ponad 10% faktur regulowanych jest z opóźnieniem przekraczającym 90 dni.

Stosowanie tego typu swoistego „kredytu kupieckiego” można ukrócić, wdrażając odpowiednie działania profilaktyczne, zapobiegające powstawaniu i narastaniu przeterminowanych należności oraz minimalizujące ryzyko związane z niewypłacalnością partnerów

Budowanie skutecznej strategii odzyskiwania należności, określenie zasad i stosowania profilaktyki windykacyjnej, przygotowanie się do rozmowy z dłużnikiem. Umiejętności odzyskania należności jak najszybciej, jak najmniejszym kosztem przy zachowaniu dobrych relacji handlowych. Ocena skuteczności na etapie polubownym a w razie jej braku umiejętność korzystania z nowych narzędzi – elektronicznego postępowania upominawczego.

Szkolenie skierowane jest głównie dla pracowników, którzy na co dzień zajmują się umowami oraz rozliczeniami z kontrahentami, w tym m. in. działów finansowych i księgowych, a także dla pracowników działów windykacji.

Uczestnicy dowiedzą się jakie kroki pomogą skutecznie odzyskać należności, poznają korzyści związane z procedurą e-sądu oraz nauczą się z niej korzystać jak krok po kroku. W czasie warsztatów znajdą się odpowiedzi na najważniejsze pytania:

  • w jaki sposób zbierać informacje o dłużniku – i czy robić to samemu czy zlecić wywiadowni gospodarczej,
  • kiedy można wpisać dłużnika do KRD,
  • jakie elementy majątku należy znaleźć, aby zwiększyć szansę na odzyskanie należności,
  • co można zrobić, gdy egzekucja będzie nieskuteczna.

Blok I

  1. Nowa Generacja Dłużnika - wprowadzenie
    1. Klasyfikacja dłużników
    2. Dłużnik - mechanizm powstawania długu
    3. O co walczymy ?
  2. Windykacja z perspektywy dłużnika – typowe zachowania

Blok II

  1. Zasady rozmów z dłużnikami
  2. Bledy w rozmowie windykacyjnej
  3. Windykacja należności na etapie polubownym -postępowanie wobec dłużnika
    1. Pierwszy Kontakt
    2. Rozmowa windykacyjna w fazie negocjacji
    3. Sankcja – czym jest i jak ją skutecznie zapowiedzieć
  4. Świadome bądź nieświadome manipulacje czyli jak skutecznie bronić się przed manipulacjami

Blok III

  1. Instytucja Komornika – elementy istotne dla wierzyciela
  2. Możliwość zwiększenia skuteczności postępowania egzekucyjnego

Blok IV

Elektroniczne postępowanie upominawcze - cele i założenia

  1. Prawne podstawy funkcjonowania E-Sądu
  2. Elektroniczne postępowanie upominawcze – pierwsze kroki
    1. Założenie konta-krok po kroku
    2. Podpis elektroniczny – wydanie certyfikatu
  3. Składamy pozew w e-sądzie- wypełnienie formularza pozwu
    1. definicja powodów,
    2. informacja o reprezentacji,
    3. definicja pozwanych,
    4. definicja dowodów - dokumentów świadczących o istnieniu zobowiązania,
    5. definiowanie roszczeń
  4. Jak pisać uzasadnienie pozwu
  5. Egzekucja w ramach elektronicznego postępowania
  6. Wniosek o wszczęcie egzekucji

Ćwiczenia

Zapytaj

Zobacz również

e-kurs mailowy

Podatek VAT 2017

Aktualne regulacje oraz projektowane zmiany

Szczegóły
Seminarium

Zatrudnianie cudzoziemców

Aktualne procedury i dokumentacja

Szczegóły